A felfújható strandjátékok pörgetik a nyári játékpiacot
Budapest, 2019. június 27. – A magyar szülők jellemzően 2-6 ezer forintot költenek strandjátékokra, az év ezen szakában a vízipisztoly, a gumimatrac és a strandlabda a legkelendőbb játékok - derült ki a REGIO Játék friss kutatásából. A nyári gyermekfelügyeletben a legnagyobb segítséget a nagyszülők és a táborok jelentik, utóbbira a többség 20-40 ezer forintot költ.
Idén a teljes éves forgalom 16 százalékát adja a nyári időszak a REGIO Játék legfrissebb előrejelzése szerint. A hagyományos áruházi vásárlás helyett egyre inkább előtérbe kerül az online beszerzés, Gyaraki Dávid marketingvezető elmondása alapján „tavalyhoz képest az internetes kosárérték növekszik dinamikusan, 5 százalékos növekedés mellett 7900 forint egy átlagos végösszeg várható 2019 nyarán”. A játékkereskedő aktuális felmérése alapján új strandjátékokra a magyar szülők jellemzően 2-6 ezer forintot (56%) költenek egy vásárlás alkalmával; legtöbben a vízipisztolyokat, gumimatracokat és standlabdákat keresik, de az úszógumi, egy saját kerti medence és az úszószemüveg is kelendő árucikk a nyári időszakban. „Az idei nyár abszolút slágertermékei a színes és vidám, sütemény-, gyümölcs- vagy állat formájú gumimatracok” - tette hozzá Gyaraki Dávid.
Anyukával, nagyszülővel és táborban töltik a nyarat a gyerekek
A kutatás szerint a gyerekek kedvenc szabadtéri elfoglaltságai nyáron sorrendben a strandolás, játszóterezés és kirándulás, rossz idő esetén pedig építőjátékokkal, rajzolással és társasozással ütik el legszívesebben az időt. Összességében a fiatalok a nyári szünetet leginkább csak az édesanyjukkal (56%) és nagyszüleikkel (20%) töltik, az esetek 22 százalékában tudják csak megoldani azt a családok, hogy a két szülő azonos mértékben maradjon otthon a gyerekekkel.
A nyári szünetben nagy segítséget nyújtanak a szülőknek a táborok, a felmérés alapján tízből négy gyermek biztosan részt vesz legalább egy programon. „Idén a sport-, alkotó- és erdei táborok a legnépszerűbbek a válaszadóink körében. A szülők a 4-5 napos, azaz a teljes munkahetet lefedő táborokat preferálják legjobban (57%), az egyheti élményre kétharmaduk 20-40 ezer forintot szán egy gyermek esetében, továbbá tízből négy szülő ezt az összeget 1-3 ezer forint napi zsebpénzzel is kiegészíti” – részletezte az eredményeket a REGIO Játék marketingvezetője. A fiatalok 40 százaléka egy, 39 százaléka két különböző táborba is mehet idén nyáron, melyeket a szülők a megfelelő biztonság, a jó programok és a korábbi visszajelzések, tapasztalatok alapján választják ki.
**********************************
Top 10 legjobban fogyó nyári játék (2019 - előrejelzés a REGIO Játék statisztikái szerint)
- Sütemény-, gyümölcs-, állat formájú gumimatracok
- Buborékfújó
- Vízibomba (100 db)
- Homokozójáték - fagyisszett 3db
- Nagy vízipuska
- Habszivacs vízipuska
- Baba úszóka
- Phlat Ball
- Catch Ball
- 400 mm-es pöttyös labda
Top 10 legnépszerűbb játékkategória nyáron (2019 - előrejelzés a REGIO Játék statisztikái szerint)
- Felfújható strandjátékok
- Labdák
- Strandjáték, medence
- Sportszer, labda
- Lábbal hajtós játékok
- Szabadtéri játék
- LEGO
- Társasjáték, kártya
- Baba, babakocsi
- Bébijáték, kellék
**********************************
A kutatás háttere:
A sajtóközleményben szereplő adatok a REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy 2019. június 6-7. között elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 1555, 14 év alatti gyermeket nevelő szülőt kérdeztek meg a nyári játékokhoz és a vakációhoz kapcsolódó véleményéről.
**********************************
Kapcsolódó webcímek:
Webáruház: https://www.regiojatek.hu/
Vállalati weboldal: http://vallalat.regiojatek.hu/
Kapcsolódó képanyag: Gyaraki Dávid fotója: http://vallalat.regiojatek.hu/letoltesek
További információ:
Szlávecz Boglárka
E-mail: sajto@regiojatek.hu
A REGIO Játékról:
A REGIO Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. A piacvezető játékforgalmazó 100%-ig magyar tulajdonban van, ma már országszerte 34 játékbolttal rendelkezik, és közel 25%-os részesedésével piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon, webshopjából körülbelül 10 000 különböző játék rendelhető. A REGIO Játék webáruházi értékesítése évről évre több mint 50 százalékkal növekszik, és a kereskedők kiszolgálása is online történik. A REGIO Játék a világ többi országával egy időben mutatja be a magyar piac számára is a játékújdonságokat. A mintegy 450 főt foglalkoztató vállalat számos nemzetközi játékmárka – így például a Disney plüssök, SES kreatív, 4M tudományos játékok vagy a Ravensburger – kizárólagos magyarországi partnere, valamint hagyományos magyar játékok újrafeltalálója, úgymint a diavetítő és a Gazdálkodj okosan! társasjáték. A dinamikus fejlesztések eredményeként a REGIO Játék 2018-ban 12,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el, pénzügyi stabilitásának elismeréseként pedig 2018-ban harmadszor kapta meg a Bisnode AAA tanúsítványt. A REGIO Játék folytatja a piaci növekedést, Egerben új, nagyobb áruházba költözött, Csömörön új áruházat nyitott 2017 novemberében, mely 2018-ban SuperStore elismerésben részesült. Szintén 2017-ben megnyitotta több mint 10 000 négyzetméteres új logisztikai központját Törökbálinton a bevásárlóközpontban, melyhez egy – nagykereskedőket és lakossági vásárlókat is kiszolgáló – 1000 négyzetméteres áruház is tartozik. Az új áruház 2017-ben elnyerte a SuperStore-díjat „szakbolt – non-FMCG” kategóriában. 2018 februárjában a REGIO Kft. fogyasztóvédelmi referense „Az év fogyasztóvédelmi referense” 2017. díjat nyert. 2014, 2016 és 2017 után 2018-ban negyedik alkalommal részesült MagyarBrands-díj elismerésben Kiváló Fogyasztói Márka kategóriában. A REGIO Játék 2019-ben harmadszor nyerte el a rangos Superbrands díjat.