Magyar English

A felfújható strandjátékok pörgetik a nyári játékpiacot

- Hírek

Budapest, 2019. június 27. – A magyar szülők jellemzően 2-6 ezer forintot költenek strandjátékokra, az év ezen szakában a vízipisztoly, a gumimatrac és a strandlabda a legkelendőbb játékok - derült ki a REGIO Játék friss kutatásából. A nyári gyermekfelügyeletben a legnagyobb segítséget a nagyszülők és a táborok jelentik, utóbbira a többség 20-40 ezer forintot költ.

 

Idén a teljes éves forgalom 16 százalékát adja a nyári időszak a REGIO Játék legfrissebb előrejelzése szerint. A hagyományos áruházi vásárlás helyett egyre inkább előtérbe kerül az online beszerzés, Gyaraki Dávid marketingvezető elmondása alapján „tavalyhoz képest az internetes kosárérték növekszik dinamikusan, 5 százalékos növekedés mellett 7900 forint egy átlagos végösszeg várható 2019 nyarán”. A játékkereskedő aktuális felmérése alapján új strandjátékokra a magyar szülők jellemzően 2-6 ezer forintot (56%) költenek egy vásárlás alkalmával; legtöbben a vízipisztolyokat, gumimatracokat és standlabdákat keresik, de az úszógumi, egy saját kerti medence és az úszószemüveg is kelendő árucikk a nyári időszakban. „Az idei nyár abszolút slágertermékei a színes és vidám, sütemény-, gyümölcs- vagy állat formájú gumimatracok” - tette hozzá Gyaraki Dávid.

 

Anyukával, nagyszülővel és táborban töltik a nyarat a gyerekek

 

A kutatás szerint a gyerekek kedvenc szabadtéri elfoglaltságai nyáron sorrendben a strandolás, játszóterezés és kirándulás, rossz idő esetén pedig építőjátékokkal, rajzolással és társasozással ütik el legszívesebben az időt. Összességében a fiatalok a nyári szünetet leginkább csak az édesanyjukkal (56%) és nagyszüleikkel (20%) töltik, az esetek 22 százalékában tudják csak megoldani azt a családok, hogy a két szülő azonos mértékben maradjon otthon a gyerekekkel.

 

A nyári szünetben nagy segítséget nyújtanak a szülőknek a táborok, a felmérés alapján tízből négy gyermek biztosan részt vesz legalább egy programon. „Idén a sport-, alkotó- és erdei táborok a legnépszerűbbek a válaszadóink körében. A szülők a 4-5 napos, azaz a teljes munkahetet lefedő táborokat preferálják legjobban (57%), az egyheti élményre kétharmaduk 20-40 ezer forintot szán egy gyermek esetében, továbbá tízből négy szülő ezt az összeget 1-3 ezer forint napi zsebpénzzel is kiegészíti” – részletezte az eredményeket a REGIO Játék marketingvezetője. A fiatalok 40 százaléka egy, 39 százaléka két különböző táborba is mehet idén nyáron, melyeket a szülők a megfelelő biztonság, a jó programok és a korábbi visszajelzések, tapasztalatok alapján választják ki.

 

**********************************

Top 10 legjobban fogyó nyári játék (2019 - előrejelzés a REGIO Játék statisztikái szerint)

  1. Sütemény-, gyümölcs-, állat formájú gumimatracok
  2. Buborékfújó
  3. Vízibomba (100 db)
  4. Homokozójáték - fagyisszett 3db
  5. Nagy vízipuska
  6. Habszivacs vízipuska
  7. Baba úszóka
  8. Phlat Ball
  9. Catch Ball
  10. 400 mm-es pöttyös labda

 

Top 10 legnépszerűbb játékkategória nyáron (2019 - előrejelzés a REGIO Játék statisztikái szerint)

  1. Felfújható strandjátékok
  2. Labdák
  3. Strandjáték, medence
  4. Sportszer, labda
  5. Lábbal hajtós játékok
  6. Szabadtéri játék
  7. LEGO
  8. Társasjáték, kártya
  9. Baba, babakocsi
  10. Bébijáték, kellék

 

**********************************

A kutatás háttere:

A sajtóközleményben szereplő adatok a REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy 2019. június 6-7. között elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 1555, 14 év alatti gyermeket nevelő szülőt kérdeztek meg a nyári játékokhoz és a vakációhoz kapcsolódó véleményéről.

 

**********************************

Kapcsolódó webcímek:

Webáruház: https://www.regiojatek.hu/

Vállalati weboldal: http://vallalat.regiojatek.hu/

 

Kapcsolódó képanyag: Gyaraki Dávid fotója: http://vallalat.regiojatek.hu/letoltesek

 

 

További információ:

Szlávecz Boglárka

E-mail: sajto@regiojatek.hu

 

 

A REGIO Játékról:

A REGIO Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. A piacvezető játékforgalmazó 100%-ig magyar tulajdonban van, ma már országszerte 34 játékbolttal rendelkezik, és közel 25%-os részesedésével piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon, webshopjából körülbelül 10 000 különböző játék rendelhető. A REGIO Játék webáruházi értékesítése évről évre több mint 50 százalékkal növekszik, és a kereskedők kiszolgálása is online történik. A REGIO Játék a világ többi országával egy időben mutatja be a magyar piac számára is a játékújdonságokat. A mintegy 450 főt foglalkoztató vállalat számos nemzetközi játékmárka – így például a Disney plüssök, SES kreatív, 4M tudományos játékok vagy a Ravensburger – kizárólagos magyarországi partnere, valamint hagyományos magyar játékok újrafeltalálója, úgymint a diavetítő és a Gazdálkodj okosan! társasjáték. A dinamikus fejlesztések eredményeként a REGIO Játék 2018-ban 12,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el, pénzügyi stabilitásának elismeréseként pedig 2018-ban harmadszor kapta meg a Bisnode AAA tanúsítványt. A REGIO Játék folytatja a piaci növekedést, Egerben új, nagyobb áruházba költözött, Csömörön új áruházat nyitott 2017 novemberében, mely 2018-ban SuperStore elismerésben részesült. Szintén 2017-ben megnyitotta több mint 10 000 négyzetméteres új logisztikai központját Törökbálinton a bevásárlóközpontban, melyhez egy – nagykereskedőket és lakossági vásárlókat is kiszolgáló – 1000 négyzetméteres áruház is tartozik. Az új áruház 2017-ben elnyerte a SuperStore-díjat „szakbolt – non-FMCG” kategóriában. 2018 februárjában a REGIO Kft. fogyasztóvédelmi referense „Az év fogyasztóvédelmi referense” 2017. díjat nyert. 2014, 2016 és 2017 után 2018-ban negyedik alkalommal részesült MagyarBrands-díj elismerésben Kiváló Fogyasztói Márka kategóriában. A REGIO Játék 2019-ben harmadszor nyerte el a rangos Superbrands díjat.