A kezdetekA REGIO Játékkereskedelmi Kft. Magyarország vezető kis- és nagykereskedelmi játékáruházlánca. A még ma is családi vállalkozásként üzemelő cég az 1980-as évek végén indult, majd nőtte ki magát a hagyományos játékpiacon meghatározó szereplővé.
A rendszerváltást megelőző időszakban a REGIO JÁTÉK alapító tulajdonosa feleségével együtt egy játék- és ajándékboltot bérelt. A mérnöki diplomával bíró Gyaraki József olyan üzleti és erkölcsi tapasztalatokat merített a kis üzlet üzemeltetéséből, amelyek a mai napig a REGIO JÁTÉK alapjait képezik.
1990-ben megnyitották REGIO játék-nagykereskedelmi áruházukat. A vállalkozás gyorsan nőtte ki magát, hamar átvette az akkor monopolhelyzetet élvező versenytárs piacát.
Belépés a kiskereskedelembe
1993-ban az addig csak nagykereskedelmi formában működő játékáruház fontos döntést hozott: megnyitotta budapesti központi áruházát, ahol egymás mellett üzemelt a nagykereskedés és a kiskereskedés egyaránt. A döntés kifizetődött, hiszen 1996-ban elkezdhette az országos hálózat kiépítését, ma pedig a forgalom döntő része származik kiskereskedelmi eladásból.
Online térhódítás és országos hálózat
Az online világ térhódításával a játékpiac szereplőinek is fel kellett venni a versenyt, így 2006-ban a REGIO JÁTÉK elindította webáruházát, mely egyéni vásárlókat és kiskereskedelmi partnereket egyaránt kiszolgál.
2008-ban már 6, az ezt követő hat évben újabb 8 áruházzal bővült. A Gulliver és a Bambini játékhálózatok 2014-es felszámolása során pedig korábbi versenytársai üzleteit is megszerezte. A 2014-es év nemcsak az újabb áruházak nyitásáról szólt, de kereskedelmi partnereivel is szorosabb kapcsolatot kötött a REGIO JÁTÉK: a LEGO Hungária Kft. szelektív nagykereskedelmi partnere lett Magyarországon, továbbá a SES, a SIKU, a Totum, a Ravensburger és a Disney plüssök értékesítési jogait is megszerezte.
A REGIO JÁTÉK ma is 100 %-ban magyar tulajdonú, így különösen nagy szó, hogy a hagyományos játékforgalmazók között piacvezető, 25%-os piaci részesedéssel. A REGIO JÁTÉK 2017-ben 10,5 milliárd forint nettó árbevételt ért el. A bolthálózat folyamatosan növekszik, jelenleg országszerte 42 áruház hirdeti a REGIO JÁTÉK szakértelmét, mely több elismerést is begyűjtött az utóbbi években: pénzügyi stabilitásának elismeréseként pedig 2016-ban másodszor is megkapta a Bisnode AAA tanúsítványt. 2016-ban és 2017-ben is MagyarBrands díjas márka lett a Kiváló Fogyasztói Márka kategóriában. Törökbálinti áruháza elnyerte a SuperStore-díjat „szakbolt – non-FMCG” kategóriában. 2017-ben a REGIO JÁTÉK megnyitotta több mint 10 000 négyzetméteres, a törökbálinti bevásárlóközpontban található logisztikai központját. 2018-ban megújította webáruházát, a www.regiojatek.hu webshopot.
IdővonalA REGIO JÁTÉK története 1990-ben kezdődött az első játékáruházunk megnyitásával Pécsett.
A következő több mint két évtized alatt rohamos fejlődéssel a REGIO JÁTÉK Magyarország vezető játékáruház hálózatává nőtte ki magát.
A játékkereskedésekkel folytatott verseny eredményeként 2014-ben legnagyobb konkurensünket felvásároltuk. 2017-ben megnyitottuk új logisztikai központunkat Budapest közelében, Törökbálinton, melyben több mint 10 000 m² raktár és a 33. áruházunk kapott helyet. Szintén 2017-ben Csömörön megnyitottuk 34. áruházunkat is.
A piacvezető játékforgalmazó ma is 100%-ban magyar tulajdonban van, ma már országszerte 41 játékbolttal rendelkezik.
1990
A kezdet – megnyitottuk az első REGIO JÁTÉK boltot (Pécs)
1993
Megnyitottuk budapesti központi játékáruházunkat
1996
Megkezdtük az országos nagykereskedelmi hálózat kiépítését (Miskolc, Debrecen)
2006
Elindítottuk webáruházunkat
2008
Ugrásszerűen 6 új áruházzal bővült országos kiskereskedelmi hálózatunk. 2014-ig további 8 áruházat nyitottunk, áruházaink száma így elérte a 20-at
2014
A LEGO szelektív nagykereskedelmi partnere lettünk, továbbá megszereztük a SES, SIKU, Totum, Ravensburger, Disney plüss licenc jogait
2014
Gulliver és Bambini versenytársunkat felvásároltuk, 12 új áruházat nyitottunk
2017
Megnyitottuk Törökbálinton logisztikai központunkat és 34. áruházunkat Csömörön