Magyar Idők: A játékpiacon is erős volt a költekezés
A családok jövedelmeinek bővülése számos termékkör forgalmi növekedésében játszott szerepet tavaly, például az elsősorban a gyermekeknek örömet okozó játékok piacán is jelentősen emelkedett a költekezés mértéke. A játékpiacon közel 25 százalékos részesedéssel piacvezetőnek számító Regio Játék 2018-ban 16 százalékos bővülés mellett 12,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el. A növekedés megmutatkozott az eladott játékok számában, az online vásárlások arányában és az átlagos kosárérték emelkedésében. A cég közölte: ilyen mértékű változás kevésbé jellemző a teljes, nagyjából 45 milliárd forintos, lassabban növekvő és egyre inkább koncentrálódó játékpiacon.
Tavaly az előző évinél félmillió darabbal több, mintegy 7 millió játékot vásároltak a kereskedőtől, miközben 51 százalékkal emelkedett az online értékesítés mértéke, és 7 százalékkal nőtt egy átlagos webes megrendelés kosárértéke (8238 forintra). A legtöbben az interneten vásárolnak nagyobb összegekben, míg a hagyományos játékboltokban alkalmanként 6000 forint az átlagos költés. A piac főszezonja a karácsonyt megelőző időszak volt, amikor 6 milliárd forintos forgalmat produkálva 1,33 millió játék talált gazdára. A legtöbben a november végi black friday akciói során vettek játékokat. A bolti beszerzésben december 22-én vásároltak a legtöbben. A legnépszerűbb termékkategóriák sorában a tavalyi aranyérmes építőkészletek a dobogó második fokára kényszerültek, most a társasjátékok és a kártyák voltak a legkeresettebbek.
*Thurzó