Magyar English

Cipőt a cipésztől, vagy mégsem?

- Sajtómegjelenések, Online

Cipőt a cipésztől, vagy mégsem? bt


A REGIO JÁTÉK megbízásából készült reprezentatív kutatás szerint idén karácsonykor az ajándékokra szánt összeg fejenként átlagosan 16 000 forint körül mozog. A 30 éven aluliak, és az alacsonyabb iskolai végzettséggel rendelkezők szerényebb ünnepet terveznek, nagyjából 14 000 Ft körüli költéssel. A diplomások tervezett költsége 20 000 forint, majdnem egynegyedük (22%) pedig 30 000 forintnál többet fog költeni.

A kutatás eredményei alátámasztják azt az általános vélekedést, hogy az ünnepi beszerzéseket jellemzően a nők intézik sőt, csaknem minden negyedik férfi állítja, hogy egyáltalán nem vásárol karácsonyra.

A gyermekjátékot vásárlók csaknem fele bevallásuk szerint hipermarketekben, a nagybevásárlások alkalmával veszi meg a karácsonyfa alá szánt játékokat, ezután következnek a nagy játékáruházak (23%), míg a kisebb játékboltokat mindössze a lakosság 7% választja. Folyamatosan nő az interneten vásárlók száma is; országos szinten a lakosság 18 százaléka, a Budapesten minden negyedik ember online szerzi be a gyerekek ajándékát.

Gyaraki József, a REGIO JÁTÉK ügyvezetője szerint a hipermarketekben, élelmiszervásárlás közben összeválogatott játékoknál fennáll a veszély, hogy nem a gyerekek korához és adottságaihoz legjobban illő ajándékokat választják a szülők. „Egy játékkereskedésben szakértő segítségre számíthatunk, könnyebben találunk olyan játékot, amivel a gyermekek valóban tudnak játszani, jó esetben különböző készségeit is fejleszti. Meggyőződésem, hogy a helyes ajándék kiválasztására szánt idő minden szülő számára megtérül” – indokolta állítását a szakember.

Az adatok az NRC 2014 októberében, a 18‒59 éves hazai lakosság körében készült többszörösen rétegzett online kérdőíves felméréséből származnak, 1200 fős reprezentatív adatfelvétellel.

BrandTrend

brand