Magyar English

Többet költöttünk klasszikus játékra tavaly

- Hírek

Budapest, 2018. január 16. – Bővült a hagyományos játékok piaca tavaly Magyarországon, a REGIO JÁTÉK előzetes becslése alapján mintegy 4 százalékkal. Az országszerte 34 üzlettel és webshoppal rendelkező vállalat ennél is nagyobb mértékben, 7,1 százalékkal nőtt, így árbevétele elérte a 10,5 milliárd forintot. A játékpiac forgalma tavaly is decemberben tetőzött, az éves bevétel negyedét az ekkor fa alá szánt meglepetések adták.

Jó évet zárt a hazai játékpiac, a forgalom közel negyedét adó REGIO JÁTÉK-nál 7,1 százalékos volt a bővülés, a vállalat 10,5 milliárd forintos bevételt ért el. Becslések alapján a teljes piac 4 százalékot bővült, s így átlépte a 45 milliárdos értéket. „Tavaly mintegy 6,5 millió darab játékot vásároltak nálunk, s egyre többen választották az online beszerzést, a webes értékesítés átlagon felül, mintegy 30 százalékkal nőtt. Ez utóbbi kapcsán elmondható az is, hogy az online bevásárlás kiadósabb; míg a hagyományos bolti hálózatban 6000 forint került az »átlagblokkra«, addig egy tipikus netes megrendelés esetén 7698 forint” – mondta Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A szakember hozzátette, a növekedést a fejlesztések is segítették, tavaly például a vállalat több mint 10 000 négyzetméteres új logisztikai központot avatott Törökbálinton.

Építő, társas és fejlesztő a játék tárgya

A legnépszerűbb termékkategóriák sorában az építőkészletek vitték a prímet, a dobogó második fokán a társas- és kártyajátékok, a harmadikon pedig a kreatív és fejlesztő játékok végeztek. „A szülők egy része az aktuálisan reklámokban látható játékokat keresi, hogy gyermekének nagy örömet okozhasson, másik része pedig tudatosan olyan elfoglaltságot választ gyermekének, amiben használja a logikáját vagy fejlesztheti kézügyességét, utóbbiak részaránya egyre magasabb, s ez a toplista alakulásában is megjelenik” – osztotta meg tapasztalatait Gyaraki Dávid.

Az aranyszombat volt a legforgalmasabb nap

A játékpiac legnagyobb forgalmat adó időszaka hagyományosan a karácsonyt megelőző hónapokra esik. Ezek közül is kiemelkedő volt a december, a REGIO JÁTÉK adatai alapján minden 5. játék – összesen 1,25 millió darab – ekkor talált gazdára a 20 000 féle termékből. „Habár a szülők nagy többsége a meglepetés beszerzését nem szereti az utolsó pillanatra hagyni, ezzel együtt az év legforgalmasabb napja 2017-ben december 16-ra esett. Kereskedelmi szempontból erre a napra tekintünk aranyszombatként, hiszen egy átlagos hét forgalmát realizáltuk egyetlen nap alatt” – mondta Gyaraki Dávid.

A vállalat üzleti sikerei mellett 2017-ben rangos elismerésben is részesült; a magyar játékkereskedelem folyamatos fejlesztése és a hazai gyártók piacképességének fenntartása érdekében végzett több évtizedes munkája elismeréseként Gyaraki József alapító-tulajdonos és ügyvezető a Magyar Érdemrend lovagkeresztje kitüntetésben részesült.

TOP 10 játékkategória (bevétel alapján)
1. Építőjáték
2. Társasjáték, kártya
3. Kreatív, fejlesztő
4. Autó, jármű
5. Plüss
6. Baba, babakocsi
7. Szerepjáték
8. Bébijáték, kellék
9. Sportszer, labda
10. Szabadtéri játék

Kapcsolódó webcímek:
Webáruház: http://www.regiojatek.hu
Vállalati weboldal: http://regiotoy.hu

Kapcsolódó képanyag:
Gyaraki Dávid fotója webes felbontásban: http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_web.jpg
Gyaraki Dávid fotója nyomdai felbontásban: http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_print.jpg

További információ:
Szlávecz Boglárka
vezető kommunikációs szakértő
SAKKOM Interaktív online marketing + pr ügynökség
Telefon: (+36) 1 237-0212

A REGIO JÁTÉK-ról:
A REGIO Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. A piacvezető játékforgalmazó 100%-ig magyar tulajdonban van, ma már országszerte 34 játékbolttal rendelkezik, és közel 25%-os részesedésével piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon, webshopjából körülbelül 10 000 különböző játék rendelhető. A REGIO JÁTÉK a világ többi országával egy időben biztosítja a magyar piac számára is a játékújdonságokat. A mintegy 450 főt foglalkoztató vállalat számos nemzetközi játékmárka – így például a Disney plüssök, SES kreatív, 4M tudományos játékok vagy a Ravensburger – kizárólagos magyarországi partnere, valamint hagyományos magyar játékok újra feltalálója, úgymint a diavetítő és a Gazdálkodj okosan! társasjáték. A dinamikus fejlesztések eredményeként a REGIO JÁTÉK 2017-ben 10,5 milliárd forint nettó árbevételt ért el, pénzügyi stabilitásának elismeréseként pedig 2016-ban másodszor is megkapta a Bisnode AAA tanúsítványt. Szintén ebben az évben MagyarBrands díjas márka lett a Kiváló Fogyasztói Márka kategóriában, melyet a következő évben is megszerzett. A REGIO JÁTÉK folytatja a piaci növekedést, Egerben új, nagyobb áruházba költözött 2017 novemberében. Szintén 2017-ben a REGIO JÁTÉK megnyitotta több mint 10 000 négyzetméteres új logisztikai központját Törökbálinton a bevásárlóközpontban, melyhez egy – nagykereskedőket és lakossági vásárlókat is kiszolgáló – 1000 négyzetméteres áruház is tartozik. Az új áruház 2017-ben elnyerte a SuperStore-díjat „szakbolt – non-FMCG” kategóriában.