Magyar English

Minimum 15 ezer Ft az iskolakezdés

- Hírek

A tanszerek beszerzése a családok többségében az édesanyák feladata, akik ilyenkor átlagosan 10-20 ezer forintot költenek. A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint amennyiben iskolatáskát is kell vásárolni, ez az összeg 5-15 ezer forinttal is gyarapodhat. Legtöbben augusztusban kezdik, és inkább a személyes vásárlást részesítik előnyben a webáruházakkal szemben, ám a mobilról történő keresés közel 10 százalékkal nőtt az elmúlt évhez képest. Ennek ellenére a szülők nagy része nem támogatja az elektronikus tankkönyvek és az iskolai tablethasználat bevezetését.



Az iskolakezdéshez kapcsolódó vásárlások alkalmával egy család egy gyermekre átlagosan 10 és 20 ezer forint közötti összeget költ el a nyáron; ha új iskolatáskára is szükség van, ez akár duplájára is nőhet – derült ki a REGIO JÁTÉK friss felméréséből. „A hátizsákok tekintetében az elsősöknél érezhető a legnagyobb ráfordítás a szülők részéről. Mivel az ergonómia mellett az is fontos szempont, hogy ne csak egy évre szolgálják ki a kisiskolásokat, legtöbben a 10-15 ezres (32%) és a 15 ezer forint feletti (31%) táskákat keresik. Szerencsére a kezdeti kiadásokat csökkenti, hogy az alsó tagozatos tanulók ingyen juthatnak hozzá a tankönyvekhez” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. Felsőbb osztályokban idén a családok egynegyede nem cseréli le gyermeke meglévő iskolatáskáját, minden második szülő pedig 5 és 15 ezer forint között áldoz egy új darabra. A nyári szüneti teendők után egyébként a tanszerek beszerzése is az édesanyákra marad az esetek közel 75 százalékában, akik előnyben részesítik a személyes vásárlást (60%), ám vannak, akik már az online és a bolti vásárlás kombinációját választják (30%). A játékáruház adatai szerint az elmúlt év hasonló időszakához képest a mobileszközről (tabletről vagy okostelefonról) érkező forgalom közel 10 százalékkal nőtt idén.

Augusztus végén kezdődik a roham

A gyermekek nagy örömére az iskolaszerek kiválasztásában szinte minden családban a demokrácia érvényesül, ily módon közösen döntenek arról, milyen füzet vagy tolltartó kerüljön szeptember elsején a táskába. Ennek megfelelően alakul a főbb szempontok fontossági sorrendje is: első helyen szerepel, hogy az adott tanszer elnyerje a nebuló tetszését (86%), amit a tartósság (85%) és az ergonomikus kivitelezés (83%), végül pedig az olcsóság (62%) követ. Minden második családban fontos, hogy a kedvenc mesehős mosolyogjon például a tolltartóról: az alsósok körében a Jégvarázs, a Verdák és a Mancs őrjárat hódít, a felsősöknél pedig a Minyonok, a Monster High és a Star Wars a kedvenc.
A suli előkészületei a legtöbb helyen augusztusban kezdődnek, viszont az első osztályt kezdő gyermekek szüleinek egyharmada már júliusban nekilát a vásárlásnak. „A nyár utolsó hónapja a legerősebb, ilyenkor generálódik a legnagyobb forgalom. Nem azért, mert az utolsó pillanatra hagyják a családok a bevásárlótúrát, hanem sokan ilyenkor kapják kézhez a munkáltatójuktól az iskolakezdési utalványokat. A támogatás alapvető fontosságú, hiszen a családok több mint felénél ilyenkor 10-30 százalékkal nőnek a havi kiadások, minden ötödik szülőnél pedig 30-50 százalékkal is megdobhatja a havi költségvetést a tanévre való felkészülés” – tette hozzá Gyaraki Dávid.

A megkérdezettek kétharmada egyébként nem pártolja az elektronikus tankönyvek és a tablethasználat bevezetését. „A szülők visszajelzéséből kiderült, hogy a többség a tablethasználatot is plusz kiadásnak gondolja amellett, hogy a személytelenséget, a szemre gyakorolt káros hatásokat és a valódi értékek eltűnését tulajdonítják az okoseszközöknek” – mondta el a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

A kutatás háttere:

A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy frissen elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 1135, 6 és 14 év közötti gyermekkel rendelkező szülőt kérdeztek meg a tanévkezdéshez kapcsolódó teendőkről és kiadásokról.

Kapcsolódó webcímek:

Webáruház: http://www.regiojatek.hu
Vállalati weboldal: http://regiotoy.hu

Kapcsolódó képanyag:
Gyaraki Dávid fotója webes felbontásban:
http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_web.jpg
Gyaraki Dávid fotója nyomdai felbontásban:
http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_print.jpg

További információ:

Szlávecz Boglárka
senior kommunikációs tanácsadó
SAKKOM Interaktív
online marketing + pr ügynökség
Telefon: (+36) 1 237-0212
Webcím: www.sakkom.hu
Facebook: facebook.com/sakkom.interaktiv

A REGIO JÁTÉK-ról:

A REGIO Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben, családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. A piacvezető játékforgalmazó ma már országszerte több mint 33 játékbolttal rendelkezik, webshopjából a főszezonban közel 10 000 különböző játék rendelhető. A több mint 300 főt foglalkoztató vállalat számos nemzetközi játékmárka – így például a Disney vagy a Ravensburger – kizárólagos magyarországi partnere. A dinamikus fejlesztések eredményeként a REGIO JÁTÉK 2015-ben 9 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, pénzügyi stabilitásának elismeréseként pedig megkapta a Bisnode AAA tanúsítványt.