Milliárdokat költenek a magyarok játékokra az ünnepek alatt
Budapest, 2017. november 21. – A karácsonyi szezonban online vásárláskor átlagosan 8000 forint, bolti beszerzéskor 6500 forint értékben kerül játék a magyar szülők, nagyszülők kosarába alkalmanként, a REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint összességében minden második gyermek legalább tízezer forintnyi ajándékot kap. Tízből nyolc családban fejtörést okoznak az ünnephez köthető kiadások, ennek ellenére az idei utolsó negyedévben is az éves eladások közel 50 százaléka realizálódik a játékpiacon.
„Az év legforgalmasabb időszaka kezdődik a magyar játékpiacon; a karácsonyi szezonban az éves forgalom csaknem 50 százaléka realizálódik, ilyenkor a kosárba kerülő termékek száma és ára is magasabbra rúg. Előreláthatóan idén online vásárláskor átlagosan 8000 forintot, míg a hagyományos bolti beszerzés esetén 6500 forintot költenek a magyar szülők, nagyszülők alkalmanként” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A piacvezető REGIO JÁTÉK friss felmérésében résztvevők csaknem fele minimum 10 000 forint értékben vásárol a fa alá ajándékot gyermekének, jellemzően (55%) novemberben, az utolsó pillanatra csak a megkérdezettek 15%-a hagyja a meglepetések beszerzését.
Anyagilag is felkészülnek a szülők a karácsonyra
Tízből nyolc családban fordul elő, hogy a karácsonyi kiadások nehézséget okoznak a családi kasszára nézve, ők ezért az ünnepeket megelőző hónapokban anyagilag is felkészülnek az év végi hajrára. „Ebben az időszakban nagyon népszerűek az ingyen szállítás napok és az egyre nagyobb teret nyerő Black Friday is, melyre a felmérésünkben résztvevők is készülnek: legtöbben 30-50 százalékos (50%) vagy ennél is nagyobb, akár 70 százalékos (20%) kedvezményekre számítanak. Black Friday ajánlatokkal az idén mind online, mind áruházainkban találkozhatnak majd a vásárlók” – tette hozzá Gyaraki Dávid. A kutatás alapján a webes vásárlások előnyét az egyszerűségben (58%) és a gyors ár-összehasonlításban (43%) látják a válaszadók, míg a személyes beszerzés hívei a minőség ellenőrizhetőségét (35%) és a játékok közti könnyebb választást (27%) tartják legfontosabb érveknek.
Édesség kerül a csizmába, kreatív játék a fa alá
A felmérés szerint tízből négy magyar gyermek már Mikuláskor is számíthat játékra, de a csizmák döntő többségben (72%) édességgel telnek majd meg. A karácsonyfa alatt viszont tízből kilenc fiatal talál játékot, a legnépszerűbbek idén a kreatív, a fejlesztő játékok és a LEGO, melyeket a társasjátékok, a könyvek, kifestők és az építő játékok követnek. A megkérdezett szülők átlagosan két ajándékkal lepik meg gyermeküket, minden második esetben a játék mellett ruhadarabot is rejteni fognak a csomagok.
Top 10 termékkategória a karácsonyi szezonban
Top 10 karácsonyi slágertermék a REGIO JÁTÉK statisztikái szerint
A kutatás háttere:
A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy 2017. november 11-15. között elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 4910, 14 év alatti gyermeket nevelő szülőt kérdeztek meg a karácsonyi időszakhoz kapcsolódó szokásaikról.
Kapcsolódó webcímek:
Webáruház: http://www.regiojatek.hu
Vállalati weboldal: http://regiotoy.hu
Kapcsolódó képanyag:
Top 10 játék a karácsonyi szezonban: https://drive.google.com/open?id=1moU1KY9905ujGAknoGTzJZElicJe3GR8
Gyaraki Dávid fotója webes felbontásban: http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_web.jpg
Gyaraki Dávid fotója nyomdai felbontásban: http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_print.jpg
További információ:
Szlávecz Boglárka
vezető kommunikációs tanácsadó
SAKKOM Interaktív online marketing + pr ügynökség
Telefon: (+36) 1 237-0212
E-mail: bszlavecz (kukac) sakkom (pont) hu
Webcím: www.sakkom.hu
A REGIO Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. A piacvezető játékforgalmazó 100%-ig magyar tulajdonban van, ma már országszerte 34 játékbolttal rendelkezik, és közel 25%-os részesedésével piacvezető a magyar játékpiacon, webshopjából körülbelül 10 000 különböző játék rendelhető. A REGIO JÁTÉK a világ többi országával egy időben biztosítja a magyar piac számára is a játékújdonságokat. A mintegy 450 főt foglalkoztató vállalat számos nemzetközi játékmárka – így például a Disney plüssök, SES kreatív, 4M tudományos játékok vagy a Ravensburger – kizárólagos magyarországi partnere, valamint hagyományos magyar játékok újra feltalálója, úgymint a diavetítő és a Gazdálkodj okosan! társasjáték. A dinamikus fejlesztések eredményeként a REGIO JÁTÉK 2016-ban 9,8 milliárd forint nettó árbevételt ért el, pénzügyi stabilitásának elismeréseként pedig 2016-ban másodszor is megkapta a Bisnode AAA tanúsítványt. Szintén ebben az évben MagyarBrands díjas márka lett a Kiváló Fogyasztói Márka kategóriában, melyet a következő évben is megszerzett. 2017-ben a REGIO JÁTÉK megnyitotta több mint 10 000 négyzetméteres új logisztikai központját Törökbálinton a bevásárlóközpontban, melyhez egy – nagykereskedőket és lakossági vásárlókat is kiszolgáló – 1000 négyzetméteres áruház is tartozik. Az új áruház 2017-ben elnyerte a SuperStore-díjat „szakbolt – non-FMCG” kategóriában. A REGIO JÁTÉK folytatja a piaci növekedést, Egerben új, nagyobb áruházba költözött 2017 novemberében.
„Az év legforgalmasabb időszaka kezdődik a magyar játékpiacon; a karácsonyi szezonban az éves forgalom csaknem 50 százaléka realizálódik, ilyenkor a kosárba kerülő termékek száma és ára is magasabbra rúg. Előreláthatóan idén online vásárláskor átlagosan 8000 forintot, míg a hagyományos bolti beszerzés esetén 6500 forintot költenek a magyar szülők, nagyszülők alkalmanként” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A piacvezető REGIO JÁTÉK friss felmérésében résztvevők csaknem fele minimum 10 000 forint értékben vásárol a fa alá ajándékot gyermekének, jellemzően (55%) novemberben, az utolsó pillanatra csak a megkérdezettek 15%-a hagyja a meglepetések beszerzését.
Anyagilag is felkészülnek a szülők a karácsonyra
Tízből nyolc családban fordul elő, hogy a karácsonyi kiadások nehézséget okoznak a családi kasszára nézve, ők ezért az ünnepeket megelőző hónapokban anyagilag is felkészülnek az év végi hajrára. „Ebben az időszakban nagyon népszerűek az ingyen szállítás napok és az egyre nagyobb teret nyerő Black Friday is, melyre a felmérésünkben résztvevők is készülnek: legtöbben 30-50 százalékos (50%) vagy ennél is nagyobb, akár 70 százalékos (20%) kedvezményekre számítanak. Black Friday ajánlatokkal az idén mind online, mind áruházainkban találkozhatnak majd a vásárlók” – tette hozzá Gyaraki Dávid. A kutatás alapján a webes vásárlások előnyét az egyszerűségben (58%) és a gyors ár-összehasonlításban (43%) látják a válaszadók, míg a személyes beszerzés hívei a minőség ellenőrizhetőségét (35%) és a játékok közti könnyebb választást (27%) tartják legfontosabb érveknek.
Édesség kerül a csizmába, kreatív játék a fa alá
A felmérés szerint tízből négy magyar gyermek már Mikuláskor is számíthat játékra, de a csizmák döntő többségben (72%) édességgel telnek majd meg. A karácsonyfa alatt viszont tízből kilenc fiatal talál játékot, a legnépszerűbbek idén a kreatív, a fejlesztő játékok és a LEGO, melyeket a társasjátékok, a könyvek, kifestők és az építő játékok követnek. A megkérdezett szülők átlagosan két ajándékkal lepik meg gyermeküket, minden második esetben a játék mellett ruhadarabot is rejteni fognak a csomagok.
Top 10 termékkategória a karácsonyi szezonban
- Kreatív játék
- Fejlesztő játék
- LEGO
- Társasjáték
- Könyv, kifestő
- Építő játék
- Autó
- Kirakós
- Játékbaba
- Elektronikus játék
Top 10 karácsonyi slágertermék a REGIO JÁTÉK statisztikái szerint
- Sherlock a bújócskázó kutyus
- Róka móka társasjáték
- Gazdálkodj okosan! társasjáték
- Diavetítő
- Zapf Baby Born baba
- Süti maci
- Mirogolo társasjáték
- Zookiez plüssfigura
- Wobbleez totyogó tappancsok
- Kaméleon párbaj társasjáték
A kutatás háttere:
A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy 2017. november 11-15. között elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 4910, 14 év alatti gyermeket nevelő szülőt kérdeztek meg a karácsonyi időszakhoz kapcsolódó szokásaikról.
Kapcsolódó webcímek:
Webáruház: http://www.regiojatek.hu
Vállalati weboldal: http://regiotoy.hu
Kapcsolódó képanyag:
Top 10 játék a karácsonyi szezonban: https://drive.google.com/open?id=1moU1KY9905ujGAknoGTzJZElicJe3GR8
Gyaraki Dávid fotója webes felbontásban: http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_web.jpg
Gyaraki Dávid fotója nyomdai felbontásban: http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_print.jpg
További információ:
Szlávecz Boglárka
vezető kommunikációs tanácsadó
SAKKOM Interaktív online marketing + pr ügynökség
Telefon: (+36) 1 237-0212
E-mail: bszlavecz (kukac) sakkom (pont) hu
Webcím: www.sakkom.hu
A REGIO Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. A piacvezető játékforgalmazó 100%-ig magyar tulajdonban van, ma már országszerte 34 játékbolttal rendelkezik, és közel 25%-os részesedésével piacvezető a magyar játékpiacon, webshopjából körülbelül 10 000 különböző játék rendelhető. A REGIO JÁTÉK a világ többi országával egy időben biztosítja a magyar piac számára is a játékújdonságokat. A mintegy 450 főt foglalkoztató vállalat számos nemzetközi játékmárka – így például a Disney plüssök, SES kreatív, 4M tudományos játékok vagy a Ravensburger – kizárólagos magyarországi partnere, valamint hagyományos magyar játékok újra feltalálója, úgymint a diavetítő és a Gazdálkodj okosan! társasjáték. A dinamikus fejlesztések eredményeként a REGIO JÁTÉK 2016-ban 9,8 milliárd forint nettó árbevételt ért el, pénzügyi stabilitásának elismeréseként pedig 2016-ban másodszor is megkapta a Bisnode AAA tanúsítványt. Szintén ebben az évben MagyarBrands díjas márka lett a Kiváló Fogyasztói Márka kategóriában, melyet a következő évben is megszerzett. 2017-ben a REGIO JÁTÉK megnyitotta több mint 10 000 négyzetméteres új logisztikai központját Törökbálinton a bevásárlóközpontban, melyhez egy – nagykereskedőket és lakossági vásárlókat is kiszolgáló – 1000 négyzetméteres áruház is tartozik. Az új áruház 2017-ben elnyerte a SuperStore-díjat „szakbolt – non-FMCG” kategóriában. A REGIO JÁTÉK folytatja a piaci növekedést, Egerben új, nagyobb áruházba költözött 2017 novemberében.