Milliárdokat költenek játékokra a magyarok karácsonykor
Budapest, 2019. november 14. – A karácsonyi szezonban realizálódik a teljes, idén nagyjából 50 milliárdos játékpiaci forgalom fele a REGIO JÁTÉK becslése szerint. A vállalat friss adatai alapján online vásárláskor átlagosan 10.000 forintot költenek, míg hagyományos bolti beszerzés esetén 8.800 forintot hagynak az áruházban a szülők alkalmanként. Aktuális kutatásukból az is kiderült, hogy ajándékot nemcsak a családjuk számára vesznek a magyarok, hanem egyre többen gondolnak a rászorulókra is a karácsonyi időszakban.
Kezdődik az év legjelentősebb időszaka a kereskedők számára: a REGIO JÁTÉK becslése szerint a teljes magyar játékpiaci forgalom elérheti az 50 milliárd forintot, melynek csaknem fele a karácsonyt megelőző másfél hónapban realizálódik. „Hagyományosan az évvégi ünnepi szezonban a legmagasabbak kosárértékek, idén átlagosan 10.000 forintos online és 8.800 forintos hagyományos áruházi vásárlásokat prognosztizálunk" – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. Az adatokat alátámasztja a játékforgalmazó friss kutatása is, amely szerint a szülők csaknem fele (49%) 10.000 forint feletti, 38%-a 5-10.000 forint közötti értékben fog ajándékot – 95%-ban játékot – vásárolni gyermekének. A legtöbben kreatív, fejlesztő játékot, társasjátékot, valamint LEGO-t fognak kapni.
Továbbra is nő az online vásárlások száma
A megkérdezettek 63%-a tervezi online megvásárolni a karácsonyi ajándékokat, elsősorban az árak könnyű összehasonlíthatósága és a bőségesebb termékkínálat miatt, illetve sokan egyszerűbbnek is vélik az internetes beszerzést. „A felmérés szerint továbbá az online elérhető akciók is vonzzák a vásárlókat, legtöbben az ingyenes házhozszállítási napokat és a Black Friday-t várják. Ráadásul a személyes beszerzést preferálók többsége, tízből kilenc válaszadó gondolja, hogy idén elképzelhetőnek tartja a webes vásárlást is. Ez a trend jól érzékelhető, ugyanis a tavalyi évhez képest idén 30%-kal nőtt az internetes tranzakciók száma a webáruházban” – tette hozzá a marketingvezető. A felmérésben résztvevők egynegyede már szeptemberben és októberben túl volt a karácsonyi ajándékok beszerzésén, de a legnagyobb vásárlási lázra novemberben kell készülni (57%).
Inkább adományozunk, mint önkénteskedünk
A REGIO JÁTÉK kutatása kitért a jótékonyságra is: összességében elmondható, hogy amíg önkéntes munkát az ünnepek előtt a megkérdezettek egytizede vállal, addig adománycsomaggal a magyar szülők kétharmada készül, amelybe játékot, ruhát és tartós élelmiszert rejtenek. „Legtöbben beteg kisgyermekeknek és rászoruló családoknak küldik el az ajándékot, önkéntes munkával pedig óvodákon, iskolákon segítenek, valamint a Szeretetszolgálatok életébe kapcsolódnak be válaszadóink” – zárta Gyaraki Dávid.
****************************************
TOP 10 játékkategória a 2019-es ünnepi időszakban a REGIO JÁTÉK becslése alapján:
- Társasjáték
- Építőjáték
- Kreatív, fejlesztő játék
- Autó, jármű
- Baba és babakocsi
- Plüss
- Szerepjáték
- Bébijáték és kellék
- Játékfigura
- Puzzle
TOP 10 játék a 2019-es ünnepi időszakban a REGIO JÁTÉK becslése alapján:
- Diafilm vetítő + film + katalógus
- LEGO
- Gravitrax
- Süti kutyusok
- Baby Born baba
- Twister ügyességi játék
- Gazdálkodj okosan!
- Magyarul beszélő Charlotte baba
- Honfoglaló társasjáték
- L.O.L Surprise babák
*******************************************
A kutatás háttere:
A sajtóközleményben szereplő adatok a REGIO JÁTÉK saját kiskereskedelmi értékesítési adatain, valamint egy frissen, 2019. november 6-10. között elvégzett kutatásból származnak, melyben 1349, 18 éven aluli gyermeket nevelő magyar szülő vett részt.