Magyar English

Milliárdokat költenek a magyar szülők karácsonyi ajándékra

- Hírek

Budapest, 2021. november 11. - Indul a játékpiac legerősebb időszaka: a REGIO JÁTÉK adatai szerint a teljes éves forgalom 60 százaléka realizálódik az ünnepi időszakban. A vállalat becslése alapján idén az átlagos online kosárértékük 13.000 Ft, míg a hagyományos bolti beszerzés értéke 9.600 Ft lesz. Friss kutatásukból kiderült, hogy idén karácsonykor sokan döntenek az online és a mobilról történő vásárlás mellett, a legtöbben társas- és kreatív játékot, könyvet, kifestőt és LEGO-t választanak a fa alá.

 

A REGIO JÁTÉK friss, 2000 fős mintán végzett felmérése alapján a szülők többsége (60%) 10.000 Ft felett, a nagyszülők fele pedig 5-10.000 Ft között költ karácsonyi ajándékra egy gyermek esetében. „Becslésünk szerint a játékpiac éves forgalmának mintegy 60%-a az év végi ünnepi szezonban realizálódik, hiszen ebben az időszakban több és magasabb értékű játék kerül a kosarakba. Idén 20%-os online (13.000 Ft), illetve 10%-os hagyományos bolti (9.600 Ft) kosárérték-növekedéssel számolunk a tavalyi évhez képest” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A felmérésből az is kiderült, hogy míg a nagyszülők többsége (60%) 2-3 ajándékkal lepi meg unokáját, addig a szülők 70%-a 3 vagy több meglepetést rejt a fa alá. A legtöbben kreatív- és társasjátékot, könyvet és kifestőt, illetve az örökzöld LEGO készleteket keresik az ünnepre.

 

Nem lesz készlethiány játékokból

Minden második megkérdezett novemberben, a válaszadók negyede pedig már októberben elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, az utolsó pillanatra mindössze tízből egy család hagyja a vásárlást. Abban, hogy a többség igyekszik korábban beszerezni a játékokat, a vírushelyzet felfutása és a globális logisztikai problémákról szóló hírek is szerepet játszanak. „A zsúfoltság elkerülése végett valóban érdemes hamarabb megvásárolni a karácsonyi ajándékokat. A játékpiac előfinanszírozott voltából fakadóan azonban attól nem kell tartaniuk a magyaroknak, hogy a játékok beszerzése veszélybe kerül, hiszen az ünnepi árukészlet hozzánk már nyáron beérkezett” – emelte ki a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

 

Többen vásárolnak online és mobilról

A friss kutatásból az is kiderült, hogy idén tízből hat válaszadó online rendeli meg a játékokat. Az internetes vásárlás legfőbb hívószavai az ingyen szállítási napok, a kizárólag weben elérhető akciók és a Black Friday, utóbbi már hazánkban is a karácsonyi bevásárlás csúcspontja. „Az egyszerűség, gyorsaság, a sokszor nagyobb választék mellett leginkább az árak könnyű összehasonlítása tereli az online beszerzés irányába az embereket. Emellett a mobilról indított tranzakciók száma is évről évre nő, idén már 16%-kal több rendelés érkezett mobileszközökről tavalyhoz képest” – tette hozzá Gyaraki Dávid.

 

TOP 10 játékkategória a 2021-es ünnepi időszakban a REGIO JÁTÉK várakozása szerint:

  1. Társasjáték, kártya
  2. LEGO
  3. Kreatív, fejlesztő
  4. Autó, jármű
  5. Baba, babakocsi
  6. Bébijáték, kellék
  7. Szerepjáték
  8. Plüss      
  9. Játékfigura           
  10. Diavetítő, diafilm

 

TOP 10 játék a 2021-es ünnepi időszakban a REGIO JÁTÉK várakozása szerint:

  1. Gravitrax
  2. Gazdálkodj okosan
  3. Diavetítő
  4. Sütikutyusok
  5. Zingo
  6. Baby Born
  7. Lynx
  8. Charlotte baba
  9. Pancs Mancs
  10. Minecraft

 

A REGIO JÁTÉK karácsonyi játékkínálata itt érhető el.

 

A kutatás háttere:

A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy frissen, 2021. október 29. és november 3. között elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 2020 kisgyermeket nevelő szülő, illetve nagyszülő vett részt.

 

Nyilatkozó fotója:

Gyaraki Dávid fotója: https://urlshorter.regiojatek.hu/Gyaraki-David-marketingvezeto