Mélyen a zsebébe nyúl a magyar szülő nyáron
Budapest, 2017. június 22. – A nyári szezonban gyerekjáték bolti beszerzés esetén 5000 forint, online 6900 forint értékben kerül a kosárba vásárlásonként, ez utóbbi 6 százalékos növekedést jelent. A REGIO JÁTÉK friss kutatása alapján minden második gyereknek lesznek tábori élményei idén, melyre a szülők mintegy 20-40 ezer forintot szánnak, és minden hetedik kisgyerekes családnál belefér egy – leginkább belföldi – nyaralás is. A nyár mellett a fidget spinner őrület is dübörög: pár hét alatt közel húszezer darabot értékesített a játékkereskedő.
Hagyományos bolti vásárlásonként átlagosan 5000 forintot, online beszerzés esetén 6900 forintot költenek a szülők nyári játékokra és strandkellékekre a REGIO JÁTÉK friss elemzése szerint. „A tavalyi évhez képest az online kosárérték 6 százalékkal nőtt, ami az egész piacra nézve előrevetíti, hogy idén a nyári játékforgalom összességében átlépheti a 6 milliárd forintot. Ez az időszak a teljes forgalmunk 18 százalékát adja” – mondta Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A szezon slágertermékei a medence, labda, bicikli, trambulin, homokozós játékok és a hinta, rossz idő esetén pedig előkerülnek a társasjátékok, a kártyák és a LEGO.
20-40 ezer forint megy el egy táborra
A REGIO JÁTÉK felmérése szerint minden második 3 évnél idősebb gyermek megy idén táborba. A legnépszerűbbek a sport- (50%), alkotó- (32%) és erdei táborok (15%), melyeket a hittan-, nyelvi és zenetáborok követnek. „Egy gyermek egy heti táboroztatására a szülők kétharmada 20 és 40 ezer forint közötti összeget, egyharmaduk 20 ezer forintnál kevesebbet szán. Minden harmadik családra jellemző, hogy legalább két tábort finanszíroznak, amihez hozzájön még a zsebpénz, mely egy napra általában ezer forintnál kevesebb (50%), de van, ahol 1-3 ezer forint (32%) és 3-5 ezer forint (10%) között mozog” – avatott be a részletekbe Gyaraki Dávid.
A szülők alapvető elvárásai táborválasztáskor a biztonság, a változatos programkínálat és a pozitív visszajelzések, ezeket követi csak az étkezés minősége, a kulturált szálláshely és az ár. A felmérés szerint legtöbben 2-5 napos (44,5%) vagy 5-7 napos (36%) táborba mennek, a fennmaradó időt sorrendben a nagyszülőknél, napköziben vagy baráti családoknál töltik a fiatalok.
Családi nyaralás: belföldi úti célok előnyben
Idén nyáron tíz kisgyermekes családból hét tervez családi nyaralást; legtöbben belföldi szálláshelyeket céloznak meg (75%), külföldre csak tíz családból egy utazik. „Egy hosszabb út remek alkalom a közös játékra, a felmérésünk szerint ezt a szülők ki is élvezik: minden második család szóláncozik vagy barchobázik, de minden negyedik gyermekkézbe kerül időnként tablet vagy okostelefon is. Érdemes azonban kreatívan megválasztani, mit adunk a gyermek kezébe; az okoseszközök helyett jó alternatíva lehet egy-egy egyszerűbb játék, például a nyár slágere, a fidget spinner is. Érezhetően jut belőle sok családba: pár hét alatt közel húszezer darabot vásároltak nálunk a magyar szülők” – tette hozzá a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.
TOP10 termékkategória a nyári szezonban (2017)
A kutatás háttere:
A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy frissen, 2017. június 16-19. között elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 1713 – 14 év alatti gyermekkel rendelkező – szülőt kérdeztek meg a nyári szünethez kapcsolódó tapasztalataikról, terveikről.
Kapcsolódó webcímek:
Webáruház: http://www.regiojatek.hu
Vállalati weboldal: http://regiotoy.hu
Nyilatkozó fotója:
Gyaraki Dávid fotója webes felbontásban: http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_web.jpg
Gyaraki Dávid fotója nyomdai felbontásban: http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_print.jpg
További információ:
Szlávecz Boglárka
vezető kommunikációs tanácsadó
SAKKOM Interaktív
online marketing + pr ügynökség
E-mail: bszlavecz (kukac) sakkom (pont) hu
Webcím: www.sakkom.hu
Facebook: facebook.com/sakkom.interaktiv
Hagyományos bolti vásárlásonként átlagosan 5000 forintot, online beszerzés esetén 6900 forintot költenek a szülők nyári játékokra és strandkellékekre a REGIO JÁTÉK friss elemzése szerint. „A tavalyi évhez képest az online kosárérték 6 százalékkal nőtt, ami az egész piacra nézve előrevetíti, hogy idén a nyári játékforgalom összességében átlépheti a 6 milliárd forintot. Ez az időszak a teljes forgalmunk 18 százalékát adja” – mondta Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A szezon slágertermékei a medence, labda, bicikli, trambulin, homokozós játékok és a hinta, rossz idő esetén pedig előkerülnek a társasjátékok, a kártyák és a LEGO.
20-40 ezer forint megy el egy táborra
A REGIO JÁTÉK felmérése szerint minden második 3 évnél idősebb gyermek megy idén táborba. A legnépszerűbbek a sport- (50%), alkotó- (32%) és erdei táborok (15%), melyeket a hittan-, nyelvi és zenetáborok követnek. „Egy gyermek egy heti táboroztatására a szülők kétharmada 20 és 40 ezer forint közötti összeget, egyharmaduk 20 ezer forintnál kevesebbet szán. Minden harmadik családra jellemző, hogy legalább két tábort finanszíroznak, amihez hozzájön még a zsebpénz, mely egy napra általában ezer forintnál kevesebb (50%), de van, ahol 1-3 ezer forint (32%) és 3-5 ezer forint (10%) között mozog” – avatott be a részletekbe Gyaraki Dávid.
A szülők alapvető elvárásai táborválasztáskor a biztonság, a változatos programkínálat és a pozitív visszajelzések, ezeket követi csak az étkezés minősége, a kulturált szálláshely és az ár. A felmérés szerint legtöbben 2-5 napos (44,5%) vagy 5-7 napos (36%) táborba mennek, a fennmaradó időt sorrendben a nagyszülőknél, napköziben vagy baráti családoknál töltik a fiatalok.
Családi nyaralás: belföldi úti célok előnyben
Idén nyáron tíz kisgyermekes családból hét tervez családi nyaralást; legtöbben belföldi szálláshelyeket céloznak meg (75%), külföldre csak tíz családból egy utazik. „Egy hosszabb út remek alkalom a közös játékra, a felmérésünk szerint ezt a szülők ki is élvezik: minden második család szóláncozik vagy barchobázik, de minden negyedik gyermekkézbe kerül időnként tablet vagy okostelefon is. Érdemes azonban kreatívan megválasztani, mit adunk a gyermek kezébe; az okoseszközök helyett jó alternatíva lehet egy-egy egyszerűbb játék, például a nyár slágere, a fidget spinner is. Érezhetően jut belőle sok családba: pár hét alatt közel húszezer darabot vásároltak nálunk a magyar szülők” – tette hozzá a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.
TOP10 termékkategória a nyári szezonban (2017)
- Strandjáték, medence
- Szabadtéri játék
- Társasjáték, kártya
- Sportszer, labda
- Autó, jármű
- Kreatív, fejlesztő
- Bébi játék
- LEGO
- Szerepjáték
- Baba, babakocsi
A kutatás háttere:
A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy frissen, 2017. június 16-19. között elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 1713 – 14 év alatti gyermekkel rendelkező – szülőt kérdeztek meg a nyári szünethez kapcsolódó tapasztalataikról, terveikről.
Kapcsolódó webcímek:
Webáruház: http://www.regiojatek.hu
Vállalati weboldal: http://regiotoy.hu
Nyilatkozó fotója:
Gyaraki Dávid fotója webes felbontásban: http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_web.jpg
Gyaraki Dávid fotója nyomdai felbontásban: http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_print.jpg
További információ:
Szlávecz Boglárka
vezető kommunikációs tanácsadó
SAKKOM Interaktív
online marketing + pr ügynökség
E-mail: bszlavecz (kukac) sakkom (pont) hu
Webcím: www.sakkom.hu
Facebook: facebook.com/sakkom.interaktiv