Magyar English

Egyetlen üzletből bolthálózat

- Hírek

A '82-es induláskor még csak egyetlen üzlettel, klasszikus családi vállalkozásként működött a REGIO Játék. A rendszerváltáskor az első nagy beszerzése a LEGO volt, egy nyerges teherautóval hoztak belőle Magyarországra, így végre sokkal többen juthattak hozzá a korábban csak pult alól beszerezhető népszerű játékho – idézi fel a kezdeteket Gyaraki József ügyvezető igazgató a Portfolio.hu pénzügyi és gazdasági portálon.

„1990-ben egyetlen üzlettel rendelkeztünk Pécs belvárosában, 10 fővel indultunk, mára 350-en dolgoznak nálunk. Az elmúlt évben már 7 milliárdos bevételt értünk el, de idén egy új megállapodás értelmében a LEGO-t nagyobb tételben forgalmazzuk, így most 9 milliárddal tervezünk” ‒ mondta az ügyvezető igazgató. „Nőhettünk volna gyorsabban, de mi a stabilitást választottuk, a lassú, de kiszámítható növekedést” ‒ tette hozzá Gyaraki József.

Gyaraki JózsefForrás: portfolio.hu


A REGIO Játék első nagy beszerzése, a rendszerváltáskor, szintén a LEGO volt, egy nyerges teherautóval hoztak belőle Magyarországra, így végre sokkal többen juthattak hozzá a korábban csak pult alól beszerezhető népszerű játékhoz. Ez akkoriban nagy szám volt, nagy befektetés és nagy kockázat.

Gyaraki József az interjúban beszélt arról is, hogy első reklámjaik a televízióban a Família Kft. című sorozatban voltak, ez volt az első komoly sikere a Magic Baby színváltó pelenkájú műanyag babának.

Miért pont emellett a baba mellett döntött a cég? Ma is nehéz előre megmondani, hogy melyik termék lesz igazi siker, ez annak idején még inkább így volt. „A kezdettekkor például sokat segítettek a gyerekeink egy-egy játék 'tesztelésében'. Figyeltük őket, meddig játszanak egy játékkal, mennyire köti le őket, ez jó támpont volt” ‒ osztotta meg a siker egyik titkát az ügyvezető igazgató.

Gyaraki JózsefForrás: portfolio.hu


A forgalmazás mellett a fejlesztés is fontos területe a REGIO Játék tevékenységének, amiből Gyaraki József is kiveszi a részét: saját kezűleg tervezte újra a gyermekkorunkból ismert diavetítőket. „..a futurisztikus ufó forma az én fejlesztésem” ‒ árulta el a lapnak.

A stratégiai tervezésről szólva az ügyvezető igazgató elmondta, hogy régen előbb jött a film, majd erre reagált a játékipar. Ma már minden elő van készítve, a filmmel egy időben ott vannak a játékok a polcokon, s a REGIO Játéknak addigra azokat be kell szerezni. Tudva, hogy milyen filmek fognak megjelenni, már fél-háromnegyed évvel előtte le kell adni a rendelést. Most épp az újabb Star Wars a sláger, de a Jurassic Park és a Dínó tesó című filmeknek köszönhetően a dinók is nagyon keresettek. Ez persze csak a jelen, „mindig készülnünk kell a következő hullámokra” ‒ zárta a beszélgetést Gyaraki József.

Forrás: Portfolio.hu