Magyar English

Fellendül a játékpiac tavasszal

- Hírek

Budapest, 2019. március 26. – A játékpiac tavaszi fellendülése a húsvéti szezonban tetőzik, előtte azonban a szabadtéri játékok kereslete nő meg a REGIO JÁTÉK adatai szerint. A legnépszerűbb termékek ilyenkor a labda, buborékfújó, játszótéri játékok, kerékpár, sportszer és hinta, az átlagos kosárérték pedig online 8100 forint, bolti vásárláskor 5500 forint. A vállalat friss kutatásában vizsgálta a szabad levegőn, illetve a sportolással és kütyühasználattal eltöltött időt is a 14 éven aluli gyermekek vonatkozásában.

 

A jó idő beköszöntével egyre több időt töltenek friss levegőn a gyermekek, ezáltal megnő a szabadtéri játékok iránti kereslet is. A REGIO JÁTÉK adatai szerint március hónapban az online kosárérték átlagosan 8100 forint, míg a bolti vásárlás 5500 forint összegű. „A tavaszi értékesítési hullám jellemzően húsvétkor – idén áprilisban – tetőzik, ekkor az egész éves forgalmunk nagyjából 20 százaléka teljesül” – tette hozzá Gyaraki Dávid marketingvezető. Idén azonban még az ünnepi készülődés előtt a legtöbb magyar család fog vásárolni labdát, buborékfújót és játszótéri játékokat, de a cég friss felmérése alapján sok gyermek örülhet új kerékpárnak, sportszernek és hintának is. A megkérdezett szülők a biztonság, a minőség és a korábban szerzett tapasztalatok alapján választják ki a játékot.

 

7 éves kortól csökken a friss levegőn töltött idő

A kutatásban résztvevők elmondása szerint a 10 éven aluli gyermekek legkedvesebb szabadtéri elfoglaltsága egyértelműen a játszóterezés (63%), a 11-14 évesek pedig kirándulni (28%) és sportolni (26%) szeretnek legjobban a friss levegőn. „A felmérésünkből az is kiderült, hogy az általános iskola elkezdése után csökken a hétköznapokon kint töltött idő, ezt a napi 1-2 órát a szülők 57 százaléka nagyon kevésnek tartja. Hétvégén azonban a nagyobb gyermekek is behozzák a lemaradást, korosztálytól függetlenül ugyanis 3 óránál is több időt töltenek a négy falon kívül a fiatalok” – mondta a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. Az eredményeket árnyalja, hogy hiába csökken a kisdiákok szabadban eltöltött óráinak száma, megjelenik az életükben a sport: a 7-10 évesek 55 százalékának, a 11-14 évesek 45 százalékának van lehetősége szervezett keretek között vagy versenyszerűen mozogni. A legfelkapottabb edzések között található a tánc, az úszás, a foci, továbbá a küzdősport és a torna.

 

„Reggel még csukva a szeme, de már mondja, hogy tablet”

Míg a válaszadók szerint szabadtéri játékkal vagy mozgással naponta minimum 3 órát illene eltölteniük a 14 éven aluliaknak, addig a számítógép és okoskészülékek használatát 1 órában maximálnák. Utóbbinak hétköznapokon szinte kivétel nélkül megfelelnek a gyermekek, hétvégén azonban a 7-14 éves korosztály egyharmada már 2 órán keresztül bűvöli a képernyőt. „Pedig a kinti játékok fejlődésre gyakorolt hatása kétségtelen: a kismotor, majd később a roller és a kerékpár fejleszti az egyensúlyérzéket, tájékozódási képességet, de akár egy homokozókészlet is hozzájárul a kéz-szem koordináció és a finommotorikus készségek formálásához” – tette hozzá a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. 

 

**********************

Top 10 legkeresettebb játékkategória tavasszal (2019)

  1. Szabadtéri játék             
  2. Kreatív, fejlesztő            
  3. Építőjáték
  4. Sportszer, labda             
  5. Társasjáték, kártya          
  6. Autó, jármű                  
  7. Játékfigura                  
  8. Bébijáték
  9. Plüss                        
  10. Szerepjáték                  

 

Top 10 legkeresettebb játék tavasszal (2019)

  1. Ugri nyuszi interaktív plüss
  2. Zookiez unikornis plüssfigura
  3. Kis Enduro motor
  4. Lotti Karotti társasjáték
  5. Dobble deluxe társasjáték
  6. Süti maci
  7. Baby Secrets baba színváltós pelussal
  8. Tojásfutam társasjáték
  9. LEGO City Kombájn szállító
  10. Így neveld a sárkányod plüss

 

************************

A kutatás háttere:

A sajtóközleményben szereplő adatok a REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy frissen, 2019. március 13-16. között elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 1846, 14 év alatti gyermeket nevelő szülőt kérdeztek meg a szabadtéri játékokhoz és tavaszi elfoglaltságokhoz kapcsolódó véleményéről.

 

Kapcsolódó webcímek:

Webáruház: https://www.regiojatek.hu/

Vállalati weboldal: http://vallalat.regiojatek.hu/

 

Kapcsolódó képanyag:

Gyaraki Dávid fotója: http://vallalat.regiojatek.hu/letoltesek

 

További információ:

Szlávecz Boglárka

ügyfélkapcsolati igazgató

SAKKOM Interaktív online marketing + pr ügynökség

Telefon: (+36) 1 237-0212

 

 

A REGIO JÁTÉK-ról:

A REGIO Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. A piacvezető játékforgalmazó 100%-ig magyar tulajdonban van, ma már országszerte 34 játékbolttal rendelkezik, és közel 25%-os részesedésével piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon, webshopjából körülbelül 10 000 különböző játék rendelhető. A REGIO JÁTÉK webáruházi értékesítése évről évre több mint 50 százalékkal növekszik, és a kereskedők kiszolgálása is online történik. A REGIO JÁTÉK a világ többi országával egy időben mutatja be a magyar piac számára is a játékújdonságokat. A mintegy 450 főt foglalkoztató vállalat számos nemzetközi játékmárka – így például a Disney plüssök, SES kreatív, 4M tudományos játékok vagy a Ravensburger – kizárólagos magyarországi partnere, valamint hagyományos magyar játékok újrafeltalálója, úgymint a diavetítő és a Gazdálkodj okosan! társasjáték. A dinamikus fejlesztések eredményeként a REGIO JÁTÉK 2018-ban 12,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el, pénzügyi stabilitásának elismeréseként pedig 2018-ban harmadszor kapta meg a Bisnode AAA tanúsítványt. A REGIO JÁTÉK folytatja a piaci növekedést, Egerben új, nagyobb áruházba költözött, Csömörön új áruházat nyitott 2017 novemberében, mely 2018-ban SuperStore elismerésben részesült. Szintén 2017-ben megnyitotta több mint 10 000 négyzetméteres új logisztikai központját Törökbálinton a bevásárlóközpontban, melyhez egy – nagykereskedőket és lakossági vásárlókat is kiszolgáló – 1000 négyzetméteres áruház is tartozik. Az új áruház 2017-ben elnyerte a SuperStore-díjat „szakbolt – non-FMCG” kategóriában. 2018 februárjában a REGIO Kft. fogyasztóvédelmi referense „Az év fogyasztóvédelmi referense” 2017. díjat nyert. A REGIO JÁTÉK 2018-ban másodszor nyerte el a rangos Superbrands díjat, valamint 2014, 2016 és 2017 után 2018-ban negyedik alkalommal részesült MagyarBrands-díj elismerésben Kiváló Fogyasztói Márka kategóriában.