Fellendül a játékpiac tavasszal
Budapest, 2019. március 26. – A játékpiac tavaszi fellendülése a húsvéti szezonban tetőzik, előtte azonban a szabadtéri játékok kereslete nő meg a REGIO JÁTÉK adatai szerint. A legnépszerűbb termékek ilyenkor a labda, buborékfújó, játszótéri játékok, kerékpár, sportszer és hinta, az átlagos kosárérték pedig online 8100 forint, bolti vásárláskor 5500 forint. A vállalat friss kutatásában vizsgálta a szabad levegőn, illetve a sportolással és kütyühasználattal eltöltött időt is a 14 éven aluli gyermekek vonatkozásában.
A jó idő beköszöntével egyre több időt töltenek friss levegőn a gyermekek, ezáltal megnő a szabadtéri játékok iránti kereslet is. A REGIO JÁTÉK adatai szerint március hónapban az online kosárérték átlagosan 8100 forint, míg a bolti vásárlás 5500 forint összegű. „A tavaszi értékesítési hullám jellemzően húsvétkor – idén áprilisban – tetőzik, ekkor az egész éves forgalmunk nagyjából 20 százaléka teljesül” – tette hozzá Gyaraki Dávid marketingvezető. Idén azonban még az ünnepi készülődés előtt a legtöbb magyar család fog vásárolni labdát, buborékfújót és játszótéri játékokat, de a cég friss felmérése alapján sok gyermek örülhet új kerékpárnak, sportszernek és hintának is. A megkérdezett szülők a biztonság, a minőség és a korábban szerzett tapasztalatok alapján választják ki a játékot.
7 éves kortól csökken a friss levegőn töltött idő
A kutatásban résztvevők elmondása szerint a 10 éven aluli gyermekek legkedvesebb szabadtéri elfoglaltsága egyértelműen a játszóterezés (63%), a 11-14 évesek pedig kirándulni (28%) és sportolni (26%) szeretnek legjobban a friss levegőn. „A felmérésünkből az is kiderült, hogy az általános iskola elkezdése után csökken a hétköznapokon kint töltött idő, ezt a napi 1-2 órát a szülők 57 százaléka nagyon kevésnek tartja. Hétvégén azonban a nagyobb gyermekek is behozzák a lemaradást, korosztálytól függetlenül ugyanis 3 óránál is több időt töltenek a négy falon kívül a fiatalok” – mondta a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. Az eredményeket árnyalja, hogy hiába csökken a kisdiákok szabadban eltöltött óráinak száma, megjelenik az életükben a sport: a 7-10 évesek 55 százalékának, a 11-14 évesek 45 százalékának van lehetősége szervezett keretek között vagy versenyszerűen mozogni. A legfelkapottabb edzések között található a tánc, az úszás, a foci, továbbá a küzdősport és a torna.
„Reggel még csukva a szeme, de már mondja, hogy tablet”
Míg a válaszadók szerint szabadtéri játékkal vagy mozgással naponta minimum 3 órát illene eltölteniük a 14 éven aluliaknak, addig a számítógép és okoskészülékek használatát 1 órában maximálnák. Utóbbinak hétköznapokon szinte kivétel nélkül megfelelnek a gyermekek, hétvégén azonban a 7-14 éves korosztály egyharmada már 2 órán keresztül bűvöli a képernyőt. „Pedig a kinti játékok fejlődésre gyakorolt hatása kétségtelen: a kismotor, majd később a roller és a kerékpár fejleszti az egyensúlyérzéket, tájékozódási képességet, de akár egy homokozókészlet is hozzájárul a kéz-szem koordináció és a finommotorikus készségek formálásához” – tette hozzá a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.
**********************
Top 10 legkeresettebb játékkategória tavasszal (2019)
- Szabadtéri játék
- Kreatív, fejlesztő
- Építőjáték
- Sportszer, labda
- Társasjáték, kártya
- Autó, jármű
- Játékfigura
- Bébijáték
- Plüss
- Szerepjáték
Top 10 legkeresettebb játék tavasszal (2019)
- Ugri nyuszi interaktív plüss
- Zookiez unikornis plüssfigura
- Kis Enduro motor
- Lotti Karotti társasjáték
- Dobble deluxe társasjáték
- Süti maci
- Baby Secrets baba színváltós pelussal
- Tojásfutam társasjáték
- LEGO City Kombájn szállító
- Így neveld a sárkányod plüss
************************
A kutatás háttere:
A sajtóközleményben szereplő adatok a REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy frissen, 2019. március 13-16. között elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 1846, 14 év alatti gyermeket nevelő szülőt kérdeztek meg a szabadtéri játékokhoz és tavaszi elfoglaltságokhoz kapcsolódó véleményéről.
Kapcsolódó webcímek:
Webáruház: https://www.regiojatek.hu/
Vállalati weboldal: http://vallalat.regiojatek.hu/
Kapcsolódó képanyag:
Gyaraki Dávid fotója: http://vallalat.regiojatek.hu/letoltesek
További információ:
Szlávecz Boglárka
ügyfélkapcsolati igazgató
SAKKOM Interaktív online marketing + pr ügynökség
Telefon: (+36) 1 237-0212
A REGIO JÁTÉK-ról:
A REGIO Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. A piacvezető játékforgalmazó 100%-ig magyar tulajdonban van, ma már országszerte 34 játékbolttal rendelkezik, és közel 25%-os részesedésével piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon, webshopjából körülbelül 10 000 különböző játék rendelhető. A REGIO JÁTÉK webáruházi értékesítése évről évre több mint 50 százalékkal növekszik, és a kereskedők kiszolgálása is online történik. A REGIO JÁTÉK a világ többi országával egy időben mutatja be a magyar piac számára is a játékújdonságokat. A mintegy 450 főt foglalkoztató vállalat számos nemzetközi játékmárka – így például a Disney plüssök, SES kreatív, 4M tudományos játékok vagy a Ravensburger – kizárólagos magyarországi partnere, valamint hagyományos magyar játékok újrafeltalálója, úgymint a diavetítő és a Gazdálkodj okosan! társasjáték. A dinamikus fejlesztések eredményeként a REGIO JÁTÉK 2018-ban 12,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el, pénzügyi stabilitásának elismeréseként pedig 2018-ban harmadszor kapta meg a Bisnode AAA tanúsítványt. A REGIO JÁTÉK folytatja a piaci növekedést, Egerben új, nagyobb áruházba költözött, Csömörön új áruházat nyitott 2017 novemberében, mely 2018-ban SuperStore elismerésben részesült. Szintén 2017-ben megnyitotta több mint 10 000 négyzetméteres új logisztikai központját Törökbálinton a bevásárlóközpontban, melyhez egy – nagykereskedőket és lakossági vásárlókat is kiszolgáló – 1000 négyzetméteres áruház is tartozik. Az új áruház 2017-ben elnyerte a SuperStore-díjat „szakbolt – non-FMCG” kategóriában. 2018 februárjában a REGIO Kft. fogyasztóvédelmi referense „Az év fogyasztóvédelmi referense” 2017. díjat nyert. A REGIO JÁTÉK 2018-ban másodszor nyerte el a rangos Superbrands díjat, valamint 2014, 2016 és 2017 után 2018-ban negyedik alkalommal részesült MagyarBrands-díj elismerésben Kiváló Fogyasztói Márka kategóriában.