Átlépte a 16 milliárdos éves forgalmat a REGIO JÁTÉK
Budapest, 2022. január 27. – A piacvezető REGIO Játékkereskedelmi Kft. 14%-os növekedés mellett 16.031 milliárd forint bevételt realizált 2021-ben. Az év során eladott 7 millió darab játékból döntően társasjátékot, LEGO-t és kreatív játékot vásároltak. A legforgalmasabb napokat az ünnepi időszak adta, az online térben a Black Friday hétvége, az üzletekben december 22-én voltak a legtöbben. A vállalat tavaly is több online piactérhez csatlakozott, valamint elkezdte a törökbálinti logisztikai központjának részleges automatizációját is.
Erős évet zárt 2021-ben a 70 milliárd forint forgalmú magyar játékpiac közel negyedét adó REGIO Játékkereskedelmi Kft.: közel 14%-os növekedés mellett 16.031 milliárd forint nettó árbevételt ért el. „Tavaly összesen 7 millió darab játékot adtunk el, legtöbbet a töretlen sikert élvező társasjátékokból, a LEGO készletekből és a kreatív játékokból. Az átlagos kosárértékünk online 20%-kal 12.000 forintra, áruházi vásárlás esetén 4,4%-kal 7.910 forintra nőtt 2020-hoz viszonyítva” – mondta el Gyaraki Dávid, a vállalat marketingvezetője.
A játékpiac legerősebb időszaka a karácsonyt megelőző egy hónap, és az ez alatt tartott Black Friday. „Az ünnepi időszakban több mint 4,5 milliárd forint értékben vásároltak nálunk, ez közel százezer darab online és tízszer több, kb. 1 millió hagyományos bolti értékesítésben eladott játékból áll össze. Ilyenkor jellemzően magasabb a kosárérték az éves átlaghoz képest, tavaly online 13.500 forintot, fizikai üzleteinkben pedig 10.564 forintot értünk el” – számolt be az eredményekről a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A szezonnak jót tett a rendhagyó módon 10 napos Black Friday is: „rekordszámú termékkel készültünk az akcióra, az általunk forgalmazott játékok 20%-a kedvezményes áron volt kapható, ezáltal az előző évhez képest jelentős, 50%-os növekedést értünk el online és offline egyaránt.” 2021 legforgalmasabb napjai is az év végén találhatók: a fekete péntek utolsó napja, november 28-a lett a webáruházi vásárlás csúcspontja, míg a fizikai üzletekben december 22-én vásároltak a legtöbben.
Kiemelt fejlesztések 2021-ben
A tavalyi év során a REGIO JÁTÉK több e-kereskedelmi felülethez is csatlakozott. „2020-ban duplájára nőtt az online értékesítésünk, ezért, illetve a vásárlási trendek és a pandémia miatt kiemelt célunk volt tavaly is növelni a webes eladásainkat” – tette hozzá Gyaraki Dávid.
2021-ben megkezdődött a REGIO JÁTÉK törökbálinti logisztikai központjának részleges automatizációja, amely a gyors és hatékony házhozszállítást, árumozgatást és polcra juttatást hivatott elősegíteni. Emellett Szegeden, a műemlékvédelem alatt álló, ikonikus Sóház épületének munkálatainak jelentős része megvalósult, így létrejött egy modern, kis- és nagykereskedelmi vásárlókat és viszonteladó partnereket egyaránt magas szinten kiszolgáló létesítmény.
A szellemi tulajdon több évtizedes gyarapításáért és hatékony védelmének elismeréseként a családi vállalkozás az ősz folyamán kitüntetésben is részesült, a Millenniumi Díjat a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalától vehette át.
TOP 5 játékkategória 2021-ben a REGIO JÁTÉK adatai alapján:
- Társasjáték
- LEGO
- Kreatív játék
- Bébijáték
- Autó, jármű
Nyilatkozó fotója:
Gyaraki Dávid fotója: https://urlshorter.regiojatek.hu/Gyaraki-David-marketingvezeto-kep