A 14 éven aluliak többsége túlsúlyos a szülők szerint
Budapest, 2018. április 25. – A magyar szülők 60 százaléka szerint jellemző a túlsúly a 14 éven aluliakra, leginkább a mozgásszegény életmódnak, a helytelen táplálkozásnak és a magas cukor- és zsírtartalmú ételeknek köszönhetően – derült ki a REGIO JÁTÉK friss kutatásából. Szabadidős tevékenységekben a biciklizés a nyerő, 11 év felett pedig a számítógépezés is egyre inkább előtérbe kerül. Az elektronikai eszközök ellen sportolással védekeznek a szülők: minden második 3 évnél idősebb gyermek szervezett keretek között is mozog.
A REGIO JÁTÉK friss kutatásában megkérdezettek 60 százaléka látja jellemzőnek, hogy túlsúlyosak a 14 éven aluli gyermekek. Legfőbb okait sorrendben a mozgásszegény életmódban, a helytelen táplálkozásban és a magas cukor- és zsírtartalmú élelmiszerek fogyasztásában jelölték meg a szülők, akik „igyekeznek mindent elkövetni, hogy gyermekük egészségesen nőjön fel. Próbálnak körültekintően főzni, példát mutatnak, valamint mozgásra sarkallják a kicsiket. Amint kijön a jó idő tavasszal, érzékelhetően megnő a kereslet a szabadtéri játékok iránt: a játszótéren használható és az ügyességi játékok mellett egyre nagyobb az igény a közlekedő- és sporteszközökre” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.
A biciklizés a gyerekek kedvenc szabadidős elfoglaltsága
A felmérés alapján a kerékpározás a legkedveltebb szabadidős elfoglaltság a 14 éven aluli gyermekek körében, melyet a játszóterezés, a rollerezés és a labdajátékok követnek. „A sportra nevelés közös feladatunk a szülőkkel, ezért nagyon figyelünk a népszerű szabadtérijáték-trendek alakulására, például a foci vb évében különösen aktuális, hogy sokféle labdával készüljünk.” Gyaraki Dávid ugyanakkor azt is hozzátette, hogy „az életkor növekedésével megfigyelhető az elektronikai eszközök előtérbe kerülése is. Míg a tévézés 7 éves kortól kezd visszaszorulni, addig éppen ilyen idősen kezdenek többet számítógépezni a gyerekek, és felkerül a kedvenc elfoglaltságok listájára a mobilozás is. A 11 évnél idősebbeknél már a negyedik helyen áll a gépezés, a YouTube-videók egyre nagyobb térhódításával ráadásul ez a tevékenység előrébb is kerülhet, az aktívabb elfoglaltságok hátrányára.”
Az energialevezetést inkább sporttal oldanák meg a szülők
A szórakoztató elektronika túlzott jelenléte miatt a megkérdezett szülők egyre inkább értékelik az óvodai, iskolai tesiórákat. Minden második szülő szerint a mindennapos testnevelés által változik gyermeke hozzáállása a mozgáshoz, ennek ellenére tízből hárman el tudnának képzelni napközben több fizikailag aktívan töltött időt. „A sport a kicsengetés után is fontos a szülők szerint, elsősorban az egészségmegőrzés, az energialevezetés és a csapatszellem elsajátítása miatt. Kutatásunk alapján a 7-10 évesek a legaktívabbak, ők jellemzően fociznak vagy úsznak, ezenkívül a fiúk küzdősportra, a lányok pedig táncra járnak” – ismertette a kutatás eredményeit a marketingvezető. A futball és az úszás kortól és nemtől függetlenül benne van a gyermekek top 3 kedvenc mozgásformájában, ezeket 11 és 14 éves kor között a fiatalok 64 százaléka, és már a 3-6 évesek 44 százaléka is szervezett keretek között űzi.
A kutatás háttere: A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy frissen, 2018. április 17-22. között elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 1579, 14 év alatti gyermeket nevelő szülőt kérdeztek meg a sporthoz és az egészséges életmódhoz kapcsolódó véleményéről és tapasztalatairól.
Kapcsolódó webcímek:
Webáruház: http://www.regiojatek.hu
Vállalati weboldal: http://regiotoy.hu
Kapcsolódó képanyag:
Gyaraki Dávid fotója webes felbontásban: http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_web.jpg
Gyaraki Dávid fotója nyomdai felbontásban: http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_print.jpg
Használható illusztrációk: https://goo.gl/X6rCR1
További információ:
Szlávecz Boglárka, vezető kommunikációs szakértő
SAKKOM Interaktív online marketing + pr ügynökség
Telefon: (+36) 1 237-0212
A REGIO JÁTÉK-ról:
A REGIO Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. A piacvezető játékforgalmazó 100%-ig magyar tulajdonban van, ma már országszerte 34 játékbolttal rendelkezik, és közel 25%-os részesedésével piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon, webshopjából körülbelül 10 000 különböző játék rendelhető. A REGIO JÁTÉK a világ többi országával egy időben biztosítja a magyar piac számára is a játékújdonságokat. A mintegy 450 főt foglalkoztató vállalat számos nemzetközi játékmárka – így például a Disney plüssök, SES kreatív, 4M tudományos játékok vagy a Ravensburger – kizárólagos magyarországi partnere, valamint hagyományos magyar játékok újrafeltalálója, úgymint a diavetítő és a Gazdálkodj okosan! társasjáték. A dinamikus fejlesztések eredményeként a REGIO JÁTÉK 2017-ben 10,5 milliárd forint nettó árbevételt ért el, pénzügyi stabilitásának elismeréseként pedig 2016-ban másodszor is megkapta a Bisnode AAA tanúsítványt. 2014 után 2016-ban is MagyarBrands-díjas márka lett a Kiváló Fogyasztói Márka kategóriában. A REGIO JÁTÉK folytatja a piaci növekedést, Egerben új, nagyobb áruházba költözött, Csömörön új áruházat nyitott 2017 novemberében. Szintén 2017-ben megnyitotta több mint 10 000 négyzetméteres új logisztikai központját Törökbálinton a bevásárlóközpontban, melyhez egy – nagykereskedőket és lakossági vásárlókat is kiszolgáló – 1000 négyzetméteres áruház is tartozik. Az új áruház 2017-ben elnyerte a SuperStore-díjat „szakbolt – non-FMCG” kategóriában. A REGIO JÁTÉK 2014 és 2016 után 2017-ben harmadszorra is megkapta a MagyarBrands-díjat a Kiváló Fogyasztó Márka kategóriában. 2017 februárjában a REGIO Kft. fogyasztóvédelmi referense „Az év fogyasztóvédelmi referense” 2017. díjat nyert.
A REGIO JÁTÉK friss kutatásában megkérdezettek 60 százaléka látja jellemzőnek, hogy túlsúlyosak a 14 éven aluli gyermekek. Legfőbb okait sorrendben a mozgásszegény életmódban, a helytelen táplálkozásban és a magas cukor- és zsírtartalmú élelmiszerek fogyasztásában jelölték meg a szülők, akik „igyekeznek mindent elkövetni, hogy gyermekük egészségesen nőjön fel. Próbálnak körültekintően főzni, példát mutatnak, valamint mozgásra sarkallják a kicsiket. Amint kijön a jó idő tavasszal, érzékelhetően megnő a kereslet a szabadtéri játékok iránt: a játszótéren használható és az ügyességi játékok mellett egyre nagyobb az igény a közlekedő- és sporteszközökre” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.
A biciklizés a gyerekek kedvenc szabadidős elfoglaltsága
A felmérés alapján a kerékpározás a legkedveltebb szabadidős elfoglaltság a 14 éven aluli gyermekek körében, melyet a játszóterezés, a rollerezés és a labdajátékok követnek. „A sportra nevelés közös feladatunk a szülőkkel, ezért nagyon figyelünk a népszerű szabadtérijáték-trendek alakulására, például a foci vb évében különösen aktuális, hogy sokféle labdával készüljünk.” Gyaraki Dávid ugyanakkor azt is hozzátette, hogy „az életkor növekedésével megfigyelhető az elektronikai eszközök előtérbe kerülése is. Míg a tévézés 7 éves kortól kezd visszaszorulni, addig éppen ilyen idősen kezdenek többet számítógépezni a gyerekek, és felkerül a kedvenc elfoglaltságok listájára a mobilozás is. A 11 évnél idősebbeknél már a negyedik helyen áll a gépezés, a YouTube-videók egyre nagyobb térhódításával ráadásul ez a tevékenység előrébb is kerülhet, az aktívabb elfoglaltságok hátrányára.”
Az energialevezetést inkább sporttal oldanák meg a szülők
A szórakoztató elektronika túlzott jelenléte miatt a megkérdezett szülők egyre inkább értékelik az óvodai, iskolai tesiórákat. Minden második szülő szerint a mindennapos testnevelés által változik gyermeke hozzáállása a mozgáshoz, ennek ellenére tízből hárman el tudnának képzelni napközben több fizikailag aktívan töltött időt. „A sport a kicsengetés után is fontos a szülők szerint, elsősorban az egészségmegőrzés, az energialevezetés és a csapatszellem elsajátítása miatt. Kutatásunk alapján a 7-10 évesek a legaktívabbak, ők jellemzően fociznak vagy úsznak, ezenkívül a fiúk küzdősportra, a lányok pedig táncra járnak” – ismertette a kutatás eredményeit a marketingvezető. A futball és az úszás kortól és nemtől függetlenül benne van a gyermekek top 3 kedvenc mozgásformájában, ezeket 11 és 14 éves kor között a fiatalok 64 százaléka, és már a 3-6 évesek 44 százaléka is szervezett keretek között űzi.
A kutatás háttere: A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy frissen, 2018. április 17-22. között elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 1579, 14 év alatti gyermeket nevelő szülőt kérdeztek meg a sporthoz és az egészséges életmódhoz kapcsolódó véleményéről és tapasztalatairól.
Kapcsolódó webcímek:
Webáruház: http://www.regiojatek.hu
Vállalati weboldal: http://regiotoy.hu
Kapcsolódó képanyag:
Gyaraki Dávid fotója webes felbontásban: http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_web.jpg
Gyaraki Dávid fotója nyomdai felbontásban: http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_print.jpg
Használható illusztrációk: https://goo.gl/X6rCR1
További információ:
Szlávecz Boglárka, vezető kommunikációs szakértő
SAKKOM Interaktív online marketing + pr ügynökség
Telefon: (+36) 1 237-0212
A REGIO JÁTÉK-ról:
A REGIO Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. A piacvezető játékforgalmazó 100%-ig magyar tulajdonban van, ma már országszerte 34 játékbolttal rendelkezik, és közel 25%-os részesedésével piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon, webshopjából körülbelül 10 000 különböző játék rendelhető. A REGIO JÁTÉK a világ többi országával egy időben biztosítja a magyar piac számára is a játékújdonságokat. A mintegy 450 főt foglalkoztató vállalat számos nemzetközi játékmárka – így például a Disney plüssök, SES kreatív, 4M tudományos játékok vagy a Ravensburger – kizárólagos magyarországi partnere, valamint hagyományos magyar játékok újrafeltalálója, úgymint a diavetítő és a Gazdálkodj okosan! társasjáték. A dinamikus fejlesztések eredményeként a REGIO JÁTÉK 2017-ben 10,5 milliárd forint nettó árbevételt ért el, pénzügyi stabilitásának elismeréseként pedig 2016-ban másodszor is megkapta a Bisnode AAA tanúsítványt. 2014 után 2016-ban is MagyarBrands-díjas márka lett a Kiváló Fogyasztói Márka kategóriában. A REGIO JÁTÉK folytatja a piaci növekedést, Egerben új, nagyobb áruházba költözött, Csömörön új áruházat nyitott 2017 novemberében. Szintén 2017-ben megnyitotta több mint 10 000 négyzetméteres új logisztikai központját Törökbálinton a bevásárlóközpontban, melyhez egy – nagykereskedőket és lakossági vásárlókat is kiszolgáló – 1000 négyzetméteres áruház is tartozik. Az új áruház 2017-ben elnyerte a SuperStore-díjat „szakbolt – non-FMCG” kategóriában. A REGIO JÁTÉK 2014 és 2016 után 2017-ben harmadszorra is megkapta a MagyarBrands-díjat a Kiváló Fogyasztó Márka kategóriában. 2017 februárjában a REGIO Kft. fogyasztóvédelmi referense „Az év fogyasztóvédelmi referense” 2017. díjat nyert.