21,4 milliárd forintos forgalommal zárta a tavalyi évet a REGIO JÁTÉK
Budapest, 2024. február 27. – A REGIO JÁTÉK 21,421 milliárd forint forgalmat bonyolított le tavaly a 110 milliárd forintra tehető teljes játékpiacon, melyet közel 7,5 millió termék értékesítésével ért el. A vásárlói szokások változása ellenére 6 százalékos növekedéssel zárta az évet a vállalat, melyhez nagyban hozzájárult az, hogy karácsonykor nem spóroltak a magyarok a játékvásárláson. Továbbra is a társasjátékok a legkelendőbbek, de tavaly a Barbie babák eladása is fellendült – nem csak a filmnek köszönhetően.
2023-ban a teljes magyar játékpiaci forgalom 110 milliárd forintra tehető, melyből a REGIO JÁTÉK 21,421 milliárd forint forgalmat bonyolított le. „Kihívás elé állított minket is a tavalyi év, de a sok bizonytalanság ellenére megközelítőleg 6 százalékos növekedést tudtunk elérni. A vásárlóinknak minden eddiginél nagyobb igénye volt az akciós időszakokra, és tovább erősödött az árérzékenység is, ami abban mutatkozik meg, hogy sokan a nagy márkák helyettesítő termékeit választják inkább. Az áruházi vásárlások kosárértéke 4,4 százalékkal 9.400 forintra nőtt az azt megelőző évhez képest, az online rendelések kosárértéke viszont maradt 13.000 forint annak ellenére, hogy az internetről érkező forgalom 118 százalékkal nőtt 2022-höz viszonyítva” – részletezte Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK ügyvezető-helyettese.
A játékkereskedő tavaly közel 7,5 millió terméket értékesített, a legtöbb ezek közül társasjáték és kártya, LEGO, kisautó és más jármű, kreatív és fejlesztő játék, valamint plüss volt. „Az évet a Barbie-k uralták nemcsak a film, hanem az elmúlt 65 év divatját és a sokszínűséget ünneplő évfordulós babák megjelenése miatt is. Kiemelkedően teljesítettek még a Gabi babaháza játékok, melyek eladásaihoz szintén nagy löketet adott a sorozat hazai népszerűsége” – tette hozzá Gyaraki Dávid.
Csúcsforgalom a karácsony előtti 10 napban
A játékpiac tetőpontja a karácsony, az ünnepi időszakban a teljes éves forgalom 25-30 százaléka valósul meg. A REGIO JÁTÉK áruházaiban a karácsonyt megelőző 5 hétben 1,275 millió darab játékot vásároltak, ehhez még 110 ezer eladott termékkel járultak hozzá az internetes rendelések. „Ilyenkor megfigyelhető, hogy online sokkal magasabb összegben kerülnek játékok a kosárba, átlagosan 21.000 forint értékben, de mivel a nagyobb ajándékokat mindenki karácsonyra tartogatja, a bolti vásárlás kosara is 12.300 forintra ugrik az ünnep előtt” – ismertette az ügyvezető-helyettes.
A tavalyi év legforgalmasabb napja az áruházakban december 22., a webáruházban pedig december 14. volt, utóbbi érdekes fordulat, hiszen általában november végén, a Black Friday idején szokott lenni online a legnagyobb vásárlási láz. „A vásárlási szokásokban szembetűnő változás volt év végén, hogy eltolódott az ajándékok beszerzésének ideje, így a karácsony előtti 10 napban sokkal nagyobb a forgalmunk, mint eddig bármikor” – mondta el Gyaraki Dávid.
Fejlesztések online, a bolthálózatban és a raktárban is
Az online tranzakciók számának folyamatos növekedése miatt nagy hangsúlyt fektet a vállalat a webáruház fejlesztésére. Idén tervben van a délig leadott rendelések aznapi kiszállításának bevezetése, az Apple és Google Pay fizetési módok beépítése, valamint új kiszállító partnerek bevonása és a csomagautomatás átvételi lehetőségek bővítése is.
2023-ban két új REGIO JÁTÉK nyílt Sopronban és Székesfehérváron, az Aréna Mallban és az M3 Városkapunál található áruházak pedig teljes korszerűsítésen estek át. „Folyamatosan fejlesztjük az infrastruktúránkat, a raktári folyamataink automatizációját, modernizáljuk az áruházainkat és optimalizáljuk a szortimentünket, hogy a vásárlók számára leginkább releváns játékokat forgalmazzuk. Igyekszünk logisztikánkban is a lehető leghatékonyabb módon eljuttatni a termékeinket a raktártól a polcainkig” – tette hozzá az ügyvezető-helyettes.
Nagyító alatt a humánerőforrás
A folyamatos fejlődéshez elengedhetetlen, hogy a vállalatnál fókuszban legyen a munkatársak hosszútávú megtartása és képzése – utóbbiban országos szinten is kiemelkedő eredményt értek el, hiszen 30 ezer képzési órát biztosított munkavállalóinak a REGIO JÁTÉK egy év alatt.
Fontos céljuk, hogy ne csak gyerek-, hanem családbarát munkáltatóvá is váljanak, melyet számos, már jól működő rendszer támogat, például a részmunkaidő lehetősége, a kismamák és nyugdíjasok foglalkoztatása, a rugalmas, a munkavállalók igényei alapján összeállított beosztások elkészítése. Törekvéseiket a budapesti XI. kerületi önkormányzat képviselőtestülete „Családbarát Vállalkozás Újbuda” címmel ismerte el. A díjat az nyerheti el, aki családbarát szemléletével és intézkedéseivel kiemelkedően támogatja munkavállalóit a család-munka egyensúly megteremtésében.
HR törekvéseinek legnagyobb elismerése tavaly Az év felelős foglalkoztatója díj megszerzése volt, ahol a REGIO JÁTÉK 200 cég közül nyerte el a nagyvállalati kategória 1. helyét a zsűri értékelése szerint azért, mert munkáltatóként példaértékűen és sokoldalúan tesz munkavállalói „jóllétéért”.