Magyar English

Kiskarácsony lett a húsvétból

- Sajtómegjelenések, Online

Kiskarácsony lett a húsvétból piacesprofit_logo


Míg vidéken ötből egy gyermek kap pénzt a locsolásért, a fővárosiak mindössze 8 százaléka jutalmazza anyagiakkal a húsvéti szokást. A nyuszi a magyar gyermekek többségének kisebb játékot és édességet hoz – derült ki a REGIO JÁTÉK friss húsvéti felméréséből. A hölgyek többsége ötnél kevesebb locsolóra számít, közülük leginkább a fiatal korosztály örülne, ha többen locsolnák meg az ünnepen.

A legnagyobb magyar játékáruházlánc, a REGIO JÁTÉK által végzett kutatás eredményei szerint minden második magyar nő 1-5 fő közötti ismerős látogatására számít húsvétkor, míg a hölgyek harmada nem vár locsolókat idén. A községekben élők között a legmagasabb azok aránya (26 százalék), akik ötnél is több locsolóra számítanak, ez a szám a vidéki városokban 20, míg Budapesten mindössze 14 százalék. A válaszadók mindössze fele elégedett locsolói számával, ötből egy 18-24 év közötti nő kifejezetten szeretné, ha több locsoló látogatná meg húsvét hétfőn.

A locsolkodni induló gyerekek nagy része csokit (42 százalék), festett tojást (30 százalék) vagy pénzt (16 százalék) kap. Ez utóbbira leginkább a vidéki gyerekek számíthatnak: a községekben élők 20 százaléka jutalmazza pénzzel a hagyományt, a vidéki városokban 17, míg Budapesten mindössze 8 százalék ez az arány.

Az ünnepen nem csak a locsolásért jár az ajándék: a gyerekek a szüleiktől jellemzően kisebb játékot (43 százalék), csokit és más édességet (44 százalék) kapnak, minden tizedik gyermeknek pedig nagyobb (5000 Ft feletti értékű) játékot hoz a húsvéti nyuszi. Ismerősök gyermekeinek, rokonoknak a döntő többség (57 százalék) édességgel kedveskedik. (A vásárlók jelentős része a vasárnapi boltzár miatt inkább a weben vásárol.)

„A játékkereskedelemben nagyon fontos időszak a húsvét. Idén nagy népszerűségnek örvendenek a társasjátékok, mint a Lotti Karotti nyuszifutam és a klasszikus Gazdálkodj okosan!, valamint a szabadtéri játékok, a labdák, rollerek, biciklik és görkorcsolyák” – fűzte a kutatás eredményeihez Gyaraki József, a REGIO JÁTÉK alapító ügyvezetője. „A sok ünnepi csokoládé mellett ezek a termékek a gyerekek készségeit is fejlesztik, vagy épp mozgásra ösztönzik őket”– hangsúlyozta a szakember.

A felmérés adatai szerint a húsvéti hagyományok közül a tojásfestés továbbra is erősen él: a válaszadók 77 százaléka díszít tojásokat az ünnep alkalmából, ebben a tekintetben nincs számottevő különbség sem lakhely, sem korcsoport szerint.

Piac & Profit

2015-03-24 piacesprofit