Jót tett az üzletnek, hogy bedőlt a konkurencia
Jót tett az üzletnek, hogy bedőlt a konkurencia
Közel 7 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta a tavalyi évet a Regio Játékkereskedelmi Kft., ami 40 százalékos növekedésnek felel meg - közölte a társaság.
A vállalkozás sikeres időszakot hagyott maga mögött: 50 százalékkal bővítette üzletei számát, ezzel együtt az alkalmazottak létszámát, továbbá az e-kereskedelemben is erősíteni tudott. A játékáruházlánc közleményében emlékeztet: a tavaly megszűnt Gulliver Kft. számos üzlethelyisége és további öt Bambini bolt átvételével immár országszerte 33 játékáruházat üzemeltetnek, ezzel a munkatársak létszáma is emelkedett, döntően a korábbi versenytárs dolgozóinak alkalmazásával.
A piac 20%-át uralják
A cég a 35-40 milliárdosra becsült magyarországi játékpiacon 7 milliárd forintos bevétele alapján nagyjából 20 százalékos részesedéssel rendelkezik, ezzel piacvezető. A saját webáruháza, a regiojatek.hu forgalma az elmúlt évben 30 százalékkal emelkedett. Az idén 25 éves magyar tulajdonú vállalkozás számos elismert nemzetközi játékmárka kizárólagos magyarországi forgalmazója, 2014. október elejétől pedig a Lego Hungária Kft. szelektív nagykereskedelmi partnere.
Családi vállalkozásként indult
A szelektív nagykereskedelmi partnerkapcsolat keretében a Regio látja el a Lego Hungária Kft. nagykereskedelmi tevékenységének egy részét. Ez azt jelenti, hogy a Lego árbevétel szempontjából jelentősebb, széles körű partnerkörének nagykereskedelmi kiszolgálását továbbra is maga látja el, a kisebb partnereket azonban a Regio Játék vette át. Ez az első alkalom, hogy a Lego magyarországi leányvállalata kiszervezi a nagykereskedelmi tevékenységének egy részét - jegyezték meg. A Regio Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben, családi vállalkozásként alapította Gyaraki József ügyvezető. Árbevétele a legutóbbi nyilvános cégadatok szerint 2013-ban több mint 5 milliárd forintot tett ki, adózott eredménye 194,5 millió forint volt.
Origo