Magyar English

Tudatosságot igényel a biztonságos játékvásárlás

- Hírek

Budapest, 2017. december 12. – A gyerekjátékok szempontjából legforgalmasabb időszakban a szülőknek fokozottan figyelniük kell a minőségre, és míg a szabályos jelölésekkel a legtöbben tisztában vannak, mégsem keresik célzottan a biztonságos termékeket. A játékfajta kiválasztásában ugyanakkor tudatosabbak a magyar szülők: a REGIO JÁTÉK adatai szerint egyre többen keresnek fejlesztő ajándékot gyermeküknek. A 2017-es karácsonyi időszakban az átlagos online kosárérték 8000 forint, a hagyományos áruházból 6500 forintos számlával távozunk.

A REGIO JÁTÉK adatai alapján a karácsonyi szezon az éves eladások 50 százalékát adja idén. A gyerekjátékok piacán az év legforgalmasabb időszakában a szülőknek viszont nemcsak a kicsik vágyait kell szem előtt tartaniuk, hanem oda kell figyelniük arra is, hogy a választott játék mennyire biztonságos. „A legnagyobb segítséget a CE (Conformité Européenne) jelölés nyújtja, ez lényegében azt jelenti, hogy a játék megfelel a rá vonatkozó előírásoknak, és szabadon forgalmazható az Európai Gazdasági Térség belső piacán. Egy játék igazán csak akkor lesz jó választás, ha biztonságos, örömöt okoz a gyermeknek, és a szülő is elégedett vele” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

A játékkereskedő korábbi kutatásából kiderült, hogy tízből kilenc magyar szülő tisztában van a CE jelölés fontosságával, azonban mindössze ketten keresnek célzottan ilyen játékot. „A gyártó és forgalmazó mellett a szülő tudatossága is fontos gyerekeknek szánt termék vásárlásánál. E tekintetben a klasszikus áruházi vásárlás előnyösebb, hiszen amellett, hogy fizikailag is megtapintható a termék, egyszerűen ellenőrizhető a minősége is” – tette hozzá Gyaraki Dávid.

Az idei karácsony slágerei a kreatív- és fejlesztő játékok, valamint a LEGO. „A magyar szülők kiemelkedően sok fejlesztő játékot vásárolnak a közép-kelet-európai régiót tekintve, egyre erősödő tudatosság figyelhető meg ajándékválasztáskor. A top kategóriákban található játékok által fejlődik a gyermek logikája, kézügyessége és problémamegoldó képessége, melyeknek egész életen át kimutatható hatásuk van” – magyarázta a marketingvezető. A karácsonyfa alatt az aktuális mozis mesehősök (pl. Star Wars), a mindig népszerű szerepjátékok (pl. barkácskészlet, játékkonyha) és a természetes anyagú fajátékok is megtalálhatók lesznek idén. A REGIO JÁTÉK adatai szerint a szülők online vásárláskor 8000 forintot, hagyományos bolti beszerzés esetén 6500 forintot költenek alkalmanként gyerekjátékra az ünnepi időszakban.

KERETES
A REGIO JÁTÉK fogyasztóvédelmi referensének legfontosabb tanácsai játékvásárlás esetén:

  1. Elemes játékok: vegyük figyelembe, hogy a gyári csomagolásba általában próba elemeket tesz a gyártó, a vásárlás után érdemes tartósabb elemre cserélni. Amikor megvettük az elemes játékot, figyeljünk rá, hogy a csavarral rögzített elemtartó doboz csavarja ne lazuljon ki, időnként húzzuk meg!
  2. Társasjátékok: a gyártói ajánlást az életkorra vonatkozóan vegyük figyelembe, hiba lehet, hogy a kicsi testvér is odaül társasozni, és elkapja a kisméretű dobókockát vagy bábot, ami fulladásveszélyt jelenthet. A csomagoláson jelölve van a 0-3 éves korig tiltás, vagyis hogy a játék 3 éves kor alatti gyereknek nem való.
  3. Funkcionális játékok (pl. hintaló, gyerekhinta): játék közben a szülő semmiképpen ne távolodjon el karnyújtásnyinál nagyobb távolságra gyermekétől!
  4. Játék babakocsik: igaz, hogy a babakocsi sokszor élethű másolata a valódi babakocsiknak, mégsem lehet bele kisállatot vagy kisgyermeket tenni, mert teherbírása nem megfelelő, és sérülés keletkezhet.
  5. Kreatív készletek: a termék doboza jelzi a termék tartalmát, így a szülő meg tudja ítélni a kreatív készlet nehézségi fokát. Bár a játéküzletek által forgalmazott gyurmákra és festékekre igaz, hogy nem tartalmaznak az egészségre ártalmas anyagot, ettől függetlenül ügyeljünk rá, hogy szembe, szájba ne kerüljenek, mert nem alkalmasak étkezési célra.
  6. Hintaló: a gyermek lábának le kell érni róla a biztonságos használathoz. Ha nem ér le a lába, és túlhajtja a gyermek a hintalovat, leborulhat róla. Figyeljünk, hogy az éles sarkoktól távol legyen a játék! A vásárlás során a szülő mérje fel a helyes nyeregmagasságot!
  7. Puzzle: vásárlása 2 éves kortól jellemző, akkor még nagyobb darabokkal, amely a kicsik szín- és formavilágának megfelel. A nagyobb gyermekeknek nagyobb darabszámú és kis darabokból álló kirakós vásárolható már. Itt is figyeljük a gyártó korcsoport ajánlását, mert magáról a képről nem állapítható meg mindig a puzzle nehézségi foka.

KERETES VÉGE

************************************

Kapcsolódó webcímek:
Webáruház: http://www.regiojatek.hu
Vállalati weboldal: http://regiotoy.hu

Kapcsolódó képanyag:
Top 10 játék a karácsonyi szezonban: https://drive.google.com/open?id=1moU1KY9905ujGAknoGTzJZElicJe3GR8
Gyaraki Dávid fotója webes felbontásban: http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_web.jpg
Gyaraki Dávid fotója nyomdai felbontásban: http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_print.jpg

További információ:

Szlávecz Boglárka
vezető kommunikációs szakértő
SAKKOM Interaktív online marketing + pr ügynökség
Telefon: (+36) 1 237-0212
E-mail: bszlavecz (kukac) sakkom (pont) hu
Webcím: www.sakkom.hu
Facebook: facebook.com/sakkom.interaktiv

A REGIO JÁTÉK-ról:

A REGIO Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. A piacvezető játékforgalmazó 100%-ig magyar tulajdonban van, ma már országszerte 34 játékbolttal rendelkezik, és közel 25%-os részesedésével piacvezető a magyar játékpiacon, webshopjából körülbelül 10 000 különböző játék rendelhető. A REGIO JÁTÉK a világ többi országával egy időben biztosítja a magyar piac számára is a játékújdonságokat. A mintegy 450 főt foglalkoztató vállalat számos nemzetközi játékmárka – így például a Disney plüssök, SES kreatív, 4M tudományos játékok vagy a Ravensburger – kizárólagos magyarországi partnere, valamint hagyományos magyar játékok újra feltalálója, úgymint a diavetítő és a Gazdálkodj okosan! társasjáték. A dinamikus fejlesztések eredményeként a REGIO JÁTÉK 2016-ban 9,8 milliárd forint nettó árbevételt ért el, pénzügyi stabilitásának elismeréseként pedig 2016-ban másodszor is megkapta a Bisnode AAA tanúsítványt. Szintén ebben az évben MagyarBrands díjas márka lett a Kiváló Fogyasztói Márka kategóriában, melyet a következő évben is megszerzett. 2017-ben a REGIO JÁTÉK megnyitotta több mint 10 000 négyzetméteres új logisztikai központját Törökbálinton a bevásárlóközpontban, melyhez egy – nagykereskedőket és lakossági vásárlókat is kiszolgáló – 1000 négyzetméteres áruház is tartozik. Az új áruház 2017-ben elnyerte a SuperStore-díjat „szakbolt – non-FMCG” kategóriában. A REGIO JÁTÉK folytatja a piaci növekedést, Egerben új, nagyobb áruházba költözött 2017 novemberében.