A szülők továbbra is a hagyományos játékokat preferálják
Vásárlásonként átlagosan 6400 forint értékben kerül nyári játék a kosárba: a slágertermékek toplistáját a felfújható strandjátékok, homokozóeszközök és az Eb-sikereknek is köszönhetően a labdák vezetik a REGIO JÁTÉK eladási statisztikái szerint. A cég friss kutatása alapján a gyermekeiket nyáron hasznosan lekötni szándékozó családok körében az okoseszközökkel szemben továbbra is a hagyományos játék a favorit. A REGIO JÁTÉK ennek köszönhetően idén is bővülésre számít, a nyári hónapokban a teljes piac forgalma akár a 6 milliárd forintot is elérheti.
Vásárlásonként átlagosan 6400 forintot költenek a szülők nyári játékokra és strandkellékekre a REGIO JÁTÉK friss elemzése szerint. „A bolti vásárlás mellett egyre vonzóbb alternatíva az online beszerzés, ez esetben az áltagos kosárérték is magasabb, mintegy 7200 forint. Becslésünk alapján a nyári játékforgalom összességében elérheti a 6 milliárd forintot” – mondta Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A nyári szezon legjobban fogyó termékkategóriáit rangsoroló top 10-es lista első 6 helyezettje kültéri: a legjobban a felfújható strand- és homokozójátékok, valamint a labdák fogynak. A tavalyi hasonló időszakot is vizsgálva a szülők a rossz idő beköszöntével a gyerekeket kreatívan lekötő játékokhoz fordulnak, ekkor leggyakrabban társasok és kirakósok kerülnek a kosárba.
Inkább az anyukák maradnak otthon nyáron
A nyári hónapokban megugró játékvásárlás a gyermekek aktív lekötését is szolgálja, ilyenkor ugyanis a szülőkre hárul az egész napos gyermekfelügyelet. A REGIO JÁTÉK családosok nyári szokásait vizsgáló felmérése szerint leginkább az anyukákra: 4 családból 3-nál ők vigyáznak a gyerekre, a fordított helyzet igen ritka. 100 férfiből csak minden 4. vállalja az otthon tartózkodást, míg a családok közel negyedében ezt apa és anya közel azonos arányban elosztva oldja meg. Ha nincs kire hagyni a gyereket, akkor a nagyszülő a favorit, 10 családból 9 hagyatkozik a nagymamára és nagypapára. A második legnépszerűbb alternatíva a nyári tábor, ezt a szülők kétharmada veti be, hogy saját magára és/vagy munkájára is legyen ideje. „A szülők kétharmada maximum 1 hétig táboroztatja gyermekét a nyáron, 7 napért a többség 20-40 ezer forint közötti összeget hajlandó fizetni” – tette hozzá Gyaraki Dávid.
Okoseszköz csak vészhelyzetben?
A gyermekes családok szinte kihagyhatatlan programja a közös nyaralás, négy családból három biztos, hogy utazik idén, jellemzően belföldre. Akik nem indulnak el, ott többségében még 3 év alatti pici van a családban. A REGIO JÁTÉK kutatása szerint a bőröndből szinte soha nem marad ki a gyógyszer és az utazáskor, illetve nyaraláskor a gyermeket lekötő játék, többnyire strandkellék. „Miközben az Eb-sikereknek is köszönhetően a legtöbb esetben a családokkal utazik egy labda, az okoseszközök használata már erősen megosztó” – mondja Gyaraki Dávid. A megkérdezettek egynegyede egyáltalán nem ad tabletet vagy okostelefont 14 év alatti gyermeke kezébe, közel 40 százalékuk valamilyen szabály szerint már engedélyezi a használatot, míg a maradék 40 százalék csak kritikus helyzetekben – például nyaralás és utazás alkalmával – bólint rá.
Tovább nő a játékpiac
„Tavaly 30 százalékkal bővült a forgalmunk és az idei évre vonatkozóan – a nyári eladási adatokat is figyelembe véve – szintén bizakodók vagyunk. Arra törekszünk, hogy mintegy 30 ezer különböző árucikkünkkel minden helyzetre tudjunk megfelelő alternatívát kínálni, hogy a gyermekek kreatívan, okoseszközök használata nélkül tudjanak játszani. Úgy látjuk, hogy a szülők többsége is ezt tartja fontosnak" – tette hozzá Gyaraki Dávid. A REGIO JÁTÉK a tavalyi évben átlépte a 9 milliárd forintos forgalmat. A dinamikus növekedés hátterében a hagyományos és az online csatornákon bővülő forgalom egyaránt szerepet játszott: a cég webáruháza mellett ma már országszerte 33 üzlettel rendelkezik, alkalmazottainak száma pedig egy év alatt 50 százalékkal, 346 főre nőtt.
Top 10 termékkategória/terméktípus nyáron
A kutatás háttere:
A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy frissen elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 1228, 14 év alatti gyermekkel rendelkező szülőt kérdeztek meg a nyári játékvásárlási, táboroztatási és üdülési szokásairól.
Kapcsolódó webcímek:
Webáruház: http://www.regiojatek.hu
Vállalati weboldal: http://regiotoy.hu
Kapcsolódó képanyag:
Gyaraki Dávid fotója webes felbontásban:
http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_web.jpg
Gyaraki Dávid fotója nyomdai felbontásban:
http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_print.jpg
További információ:
Kolma Kornél
ügyvezető
SAKKOM Interaktív
online marketing + pr ügynökség
Telefon: (+36) 1 237-0212
Mobil: (+36) 20-3333-220
Webcím: www.sakkom.hu
Facebook: facebook.com/sakkom.interaktiv
Vásárlásonként átlagosan 6400 forintot költenek a szülők nyári játékokra és strandkellékekre a REGIO JÁTÉK friss elemzése szerint. „A bolti vásárlás mellett egyre vonzóbb alternatíva az online beszerzés, ez esetben az áltagos kosárérték is magasabb, mintegy 7200 forint. Becslésünk alapján a nyári játékforgalom összességében elérheti a 6 milliárd forintot” – mondta Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A nyári szezon legjobban fogyó termékkategóriáit rangsoroló top 10-es lista első 6 helyezettje kültéri: a legjobban a felfújható strand- és homokozójátékok, valamint a labdák fogynak. A tavalyi hasonló időszakot is vizsgálva a szülők a rossz idő beköszöntével a gyerekeket kreatívan lekötő játékokhoz fordulnak, ekkor leggyakrabban társasok és kirakósok kerülnek a kosárba.
Inkább az anyukák maradnak otthon nyáron
A nyári hónapokban megugró játékvásárlás a gyermekek aktív lekötését is szolgálja, ilyenkor ugyanis a szülőkre hárul az egész napos gyermekfelügyelet. A REGIO JÁTÉK családosok nyári szokásait vizsgáló felmérése szerint leginkább az anyukákra: 4 családból 3-nál ők vigyáznak a gyerekre, a fordított helyzet igen ritka. 100 férfiből csak minden 4. vállalja az otthon tartózkodást, míg a családok közel negyedében ezt apa és anya közel azonos arányban elosztva oldja meg. Ha nincs kire hagyni a gyereket, akkor a nagyszülő a favorit, 10 családból 9 hagyatkozik a nagymamára és nagypapára. A második legnépszerűbb alternatíva a nyári tábor, ezt a szülők kétharmada veti be, hogy saját magára és/vagy munkájára is legyen ideje. „A szülők kétharmada maximum 1 hétig táboroztatja gyermekét a nyáron, 7 napért a többség 20-40 ezer forint közötti összeget hajlandó fizetni” – tette hozzá Gyaraki Dávid.
Okoseszköz csak vészhelyzetben?
A gyermekes családok szinte kihagyhatatlan programja a közös nyaralás, négy családból három biztos, hogy utazik idén, jellemzően belföldre. Akik nem indulnak el, ott többségében még 3 év alatti pici van a családban. A REGIO JÁTÉK kutatása szerint a bőröndből szinte soha nem marad ki a gyógyszer és az utazáskor, illetve nyaraláskor a gyermeket lekötő játék, többnyire strandkellék. „Miközben az Eb-sikereknek is köszönhetően a legtöbb esetben a családokkal utazik egy labda, az okoseszközök használata már erősen megosztó” – mondja Gyaraki Dávid. A megkérdezettek egynegyede egyáltalán nem ad tabletet vagy okostelefont 14 év alatti gyermeke kezébe, közel 40 százalékuk valamilyen szabály szerint már engedélyezi a használatot, míg a maradék 40 százalék csak kritikus helyzetekben – például nyaralás és utazás alkalmával – bólint rá.
Tovább nő a játékpiac
„Tavaly 30 százalékkal bővült a forgalmunk és az idei évre vonatkozóan – a nyári eladási adatokat is figyelembe véve – szintén bizakodók vagyunk. Arra törekszünk, hogy mintegy 30 ezer különböző árucikkünkkel minden helyzetre tudjunk megfelelő alternatívát kínálni, hogy a gyermekek kreatívan, okoseszközök használata nélkül tudjanak játszani. Úgy látjuk, hogy a szülők többsége is ezt tartja fontosnak" – tette hozzá Gyaraki Dávid. A REGIO JÁTÉK a tavalyi évben átlépte a 9 milliárd forintos forgalmat. A dinamikus növekedés hátterében a hagyományos és az online csatornákon bővülő forgalom egyaránt szerepet játszott: a cég webáruháza mellett ma már országszerte 33 üzlettel rendelkezik, alkalmazottainak száma pedig egy év alatt 50 százalékkal, 346 főre nőtt.
Top 10 termékkategória/terméktípus nyáron
- Felfújható strandjátékok
- Homokozójátékok
- Labdák
- Lábbal hajtós játékok, roller, kismotor
- Szabadtéri játékok, hinta, csúszda
- Vízipisztolyok
- Kreatív termékek
- Írószerek, tolltartók, iskolai felszerelés
- Társasjátékok
- Kirakós
A kutatás háttere:
A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy frissen elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 1228, 14 év alatti gyermekkel rendelkező szülőt kérdeztek meg a nyári játékvásárlási, táboroztatási és üdülési szokásairól.
Kapcsolódó webcímek:
Webáruház: http://www.regiojatek.hu
Vállalati weboldal: http://regiotoy.hu
Kapcsolódó képanyag:
Gyaraki Dávid fotója webes felbontásban:
http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_web.jpg
Gyaraki Dávid fotója nyomdai felbontásban:
http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_print.jpg
További információ:
Kolma Kornél
ügyvezető
SAKKOM Interaktív
online marketing + pr ügynökség
Telefon: (+36) 1 237-0212
Mobil: (+36) 20-3333-220
Webcím: www.sakkom.hu
Facebook: facebook.com/sakkom.interaktiv