Indul a játékpiac legforgalmasabb időszaka
Budapest, 2023. november 14. – Novemberben kezdődik a játékpiac legerősebb időszaka, a karácsonyt megelőző másfél hónapban realizálódik az éves forgalom 40 százaléka a REGIO JÁTÉK előrejelzése szerint. 3,5, ill. 10 százalék növekedés mellett 15.500 forintos online és 12.000 forintos hagyományos bolti kosárértékekre számít a játékkereskedő, akinél a legnépszerűbb kategóriák idén a társasok, a kreatív-, a fejlesztő- és az építőjátékok.
Indul a játékpiac legintenzívebb időszaka: a REGIO JÁTÉK előrejelzése alapján a karácsonyi szezon a teljes éves forgalmának 40 százalékát fogja adni, ebben az időszakban akár négy-ötszörös forgalomnövekedéssel is lehet számolni. „A karácsonyi játékvásárlás egyik fontos jellemzője, hogy erre az ünnepre tartogatják a szülők a legnagyobb értékű ajándékokat, ráadásul a gyerekek ilyenkor akár 3-4 játékot is kaphatnak egyszerre. Becslésünk szerint az átlagos kosárérték a tavalyi szezonhoz képest online 3,5 százalékkal 15.500 forintra nő, míg hagyományos áruházi vásárlás esetében 10 százalékos növekedés mellett 12.000 forintot költenek a vásárlók egy alkalommal átlagosan idén” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK ügyvezető helyettese.
Az igazi roham a karácsonyi ajándékokért november közepén kezdődik, melyet a vállalat friss, 2300 fő részvételével végzett kutatása is megerősít. Tízből hatan indulnak a beszerző körútra ebben a hónapban, tízből ketten már októberben letudták a vásárlást, decemberben így a válaszadók csupán 10 százalékának kell ajándékot keresnie. „A novemberi vásárlási lázat a Black Friday pörgeti fel évek óta, tavaly például nálunk is november 18-án, a kampány első napján volt a legnagyobb a forgalom, és a teljes időszak alatt 12 százalékos növekedést értünk el az 1 évvel azelőttihez képest” – árulta el Gyaraki Dávid. „Az internetes vásárlás egyébként még mindig felfelé ívelő fázisban van, idén 16 százalékkal nőtt az online tranzakciószámunk. Ezzel párhuzamban megjelentek olyan fogyasztói igények, hogy a webáruházban elérhető termékekről a lehető legtöbb információ álljon rendelkezésre, valamint hogy minél gyorsabban megérkezzen a rendelés.”
Kreatív-, fejlesztő- és társasjátékot kapnak a legtöbben
A REGIO JÁTÉK felmérése alapján minden második 14 éven aluli gyermek több, mint 3 ajándékot fog kapni idén karácsonyra, leginkább játékot, könyvet és ruhát találnak majd a csomagolópapír alatt. A legnépszerűbbek idén a kreatív-, fejlesztő- és társasjátékok, de a LEGO és más építőjátékok, valamint az autók, a kirakósok és a játékbabák is közkedvelt meglepetésnek számítanak. „A társasjáték kategória erősödött idén a legjobban, ami nem meglepő, hiszen a szülők folyamatosan keresik azokat a játékokat, melyek a szórakoztatás mellett valamilyen készségre is hangsúlyt fektetnek. Egy társas tökéletes választás erre, hiszen fejleszti a problémamegoldási és szociális készséget, javítja a koncentrációt, megmozgatja a képzelőerőt, megtanít a sportszerűségre, az információk feldolgozására és a kritikus gondolkodásra is” – sorolta az előnyöket Gyaraki Dávid.
A tudatos felkészülésnek köszönhetően nem éri váratlanul őket, de tízből nyolc családnak nehézséget okoz a karácsonyhoz köthető többletkiadás, melynek nagy részét az ajándékok és az élelmiszerek teszik ki. A kutatásban résztvevők egynegyede a család felnőtt tagjait egyáltalán nem, ugyanennyien pedig kis értékben ajándékozza meg, mert az összes ajándékra így is a válaszadók 35 százaléka 40-80 ezer forint közötti összeget, 20 százaléka pedig 80 ezer forintnál is többet áldoz.
TOP 10 játékkategória a 2023-as ünnepi időszakban a REGIO JÁTÉK várakozása szerint:
- Társasjáték, kártya
- LEGO
- Autó, jármű
- Kreatív, fejlesztő játékok
- Baba és babakocsi
- Bébijáték és kellék
- Szerepjáték
- Plüss
- Játékfigura
- Diavetítő, diafilm
TOP 10 játék a 2023-as ünnepi időszakban a REGIO JÁTÉK várakozása szerint:
- Diavetítő
- LEGO Classic kreatív színes kockák
- 60 másodperc társasjáték
- Hotel társasjáték
- Gravitrax Junior készletek
- Bibis Maci
- Zingo
- Rosszcsont
- Biztee interaktív digitális kisállat
- Gaby babaháza
A kutatás háttere:
A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint a 2023. november 2-6. között elvégzett online kutatásán alapulnak, melyben 2311, 14 éven aluli gyermeket nevelő szülő és nagyszülő vett részt. A kutatás nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, ugyanakkor alkalmas a magyar szülők és nagyszülők véleményének feltérképezésére.