Erős évet zárt a REGIO JÁTÉK
Budapest, 2019. január 29. – A közel 25 százalékos részesedésével piacvezető REGIO JÁTÉK 2018-ban 16 százalékos bővülés mellett 12,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el. A növekedés érinti az eladott játékok darabszámát, az online vásárlás arányát és átlagos kosárértékét is. Az év legforgalmasabb napjai a Black Friday és az aranyszombat, a legnépszerűbb játékkategóriái a társasjátékok, kártyák, az építőkészletek, valamint a kreatív és fejlesztő játékok voltak.
Ismét erős évet zárt a közel 25 százalékos részesedésével piacvezető REGIO JÁTÉK: 16 százalékos növekedés mellett 12,2 milliárd forint nettó árbevételt realizált 2018-ban. „Ilyen mértékű változás kevésbé jellemző a teljes, nagyjából 45 milliárd forintos, lassabban növekvő és egyre inkább koncentrálódó játékpiacra nézve” – jegyezte meg Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A vállalat árbevétele mellett nőtt az eladott játékok száma, az online vásárlás aránya és annak átlagos kosárértéke is. „Tavaly félmillió darabbal több, mintegy 7 millió játékot vásároltak tőlünk, 51 százalékkal emelkedett az online vásárlás mértéke, és 7 százalékkal növekedett egy átlagos webes megrendelésünk kosárértéke (8238 forintra). Továbbra is kiadósabb az internetes vásárlás, bolti hálózatunkban 6000 forint kerül a blokkra alkalmanként éves szinten” – tette hozzá Gyaraki Dávid.
A Black Friday és az aranyszombat voltak a legforgalmasabb napok
A játékpiac főszezonja a karácsonyt megelőző időszak, ekkor tavaly 1,33 millió játék talált gazdára mintegy 6 milliárd forintos forgalom mellett a REGIO JÁTÉK adatai alapján. „Kutatásainkból kiderül, hogy egyre többen figyelik az interneten elérhető akciókat, ami karácsonyhoz közeledve még inkább jellemző. Ennek az időszaknak fontos állomása a Black Friday, várakozásainknak megfelelően ez a nap, november 23-a volt az online vásárlás csúcspontja. Bolti beszerzés esetén a hagyományokhoz híven tavaly is aranyszombaton, december 22-én vásároltak a legtöbben nálunk játékot” – egészítette ki a marketingvezető.
A társasjátékok átvették a vezetést
A legnépszerűbb termékkategóriák sorában a tavalyi aranyérmes építőkészletek a dobogó második fokára kényszerültek, ugyanis 2018-ban a társasjátékok és kártyák vitték a prímet. A harmadik helyen nem történt változás, a kreatív és fejlesztő játékok nyerték a bronzérmet. „A magyar családok régiós szinten is kiemelkedően sok időt töltenek társasokkal, rendszeresen végzett felméréseink alapján a szülők legtöbbször ezzel kedveskednek gyermekeiknek különböző ünnepekre, születésnapra. Természetesen sokan keresik a reklámokban látható termékeket is, de évek óta nő a választás tudatossága, hogy olyan játék kerüljön a gyermek elé, melyben használja kreativitását, logikáját, amely fejleszti kézügyességét. Mindez megfigyelhető a legkeresettebb játékkategóriák alakulásában is” – osztotta meg tapasztalatait Gyaraki Dávid.
Az elismerések éve
A REGIO JÁTÉK az üzleti sikerek mellett számos rangos elismerésben részesült 2018-ban: másodszor kapott SuperBrands és negyedszer MagyarBrands díjat Kiváló Fogyasztói Márka kategóriában, harmadszor sorolta AAA, azaz pénzügyileg a legstabilabb cégek közé a Bisnode, SuperStore díjjal ismerték el a 2017 végén nyíló csömöri áruházat szakbolt – non-FMCG kategóriában, valamint a Az év fogyasztóvédelmi referense díj is a vállalathoz került kereskedelem kategóriában.
TOP 5 játékkategória (bevétel alapján)
- Társasjáték, kártya
- Építőjáték
- Kreatív, fejlesztő
- Autó, jármű
- Játékfigura
Kapcsolódó webcímek:
Webáruház: http://www.regiojatek.hu
Vállalati weboldal: http://vallalat.regiojatek.hu/
Kapcsolódó képanyag:
Gyaraki Dávid fotója: http://vallalat.regiojatek.hu/letoltesek
További információ:
Szlávecz Boglárka
ügyfélkapcsolati igazgató
SAKKOM Interaktív online marketing + pr ügynökség
Telefon: (+36) 1 237-0212
A REGIO JÁTÉK-ról:
A REGIO Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. A piacvezető játékforgalmazó 100%-ig magyar tulajdonban van, ma már országszerte 34 játékbolttal rendelkezik, és közel 25%-os részesedésével piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon, webshopjából körülbelül 10 000 különböző játék rendelhető. A REGIO JÁTÉK webáruházi értékesítése évről évre több mint 50 százalékkal növekszik, és a kereskedők kiszolgálása is online történik. A REGIO JÁTÉK a világ többi országával egy időben mutatja be a magyar piac számára is a játékújdonságokat. A mintegy 450 főt foglalkoztató vállalat számos nemzetközi játékmárka – így például a Disney plüssök, SES kreatív, 4M tudományos játékok vagy a Ravensburger – kizárólagos magyarországi partnere, valamint hagyományos magyar játékok újrafeltalálója, úgymint a diavetítő és a Gazdálkodj okosan! társasjáték. A dinamikus fejlesztések eredményeként a REGIO JÁTÉK 2018-ban 12,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el, pénzügyi stabilitásának elismeréseként pedig 2018-ban harmadszor kapta meg a Bisnode AAA tanúsítványt. A REGIO JÁTÉK folytatja a piaci növekedést, Egerben új, nagyobb áruházba költözött, Csömörön új áruházat nyitott 2017 novemberében, mely 2018-ban SuperStore elismerésben részesült. Szintén 2017-ben megnyitotta több mint 10 000 négyzetméteres új logisztikai központját Törökbálinton a bevásárlóközpontban, melyhez egy – nagykereskedőket és lakossági vásárlókat is kiszolgáló – 1000 négyzetméteres áruház is tartozik. Az új áruház 2017-ben elnyerte a SuperStore-díjat „szakbolt – non-FMCG” kategóriában. 2018 februárjában a REGIO Kft. fogyasztóvédelmi referense „Az év fogyasztóvédelmi referense” 2017. díjat nyert. A REGIO JÁTÉK 2018-ban másodszor nyerte el a rangos Superbrands díjat, valamint 2014, 2016 és 2017 után 2018-ban negyedik alkalommal részesült MagyarBrands-díj elismerésben Kiváló Fogyasztói Márka kategóriában.