Magyar English

Indul a karácsonyi ajándékláz

- Sajtómegjelenések, Online

Indul a karácsonyi ajándékláz minfo


Míg októberben csupán tízből egy magyar indul a boltokba karácsonyi ajándékokért, novemberben már a lakosság harmada nekikezd az ünnepi vásárlásnak, közel annyian, mint a decemberben észbekapók.

A fővárosban élők közül már minden negyedik ember online szerzi be a gyermekek ajándékát, országos szinten ez az arány 18 százalék.

Az REGIO JÁTÉK megbízásából készült reprezentatív kutatás szerint idén karácsonykor az ajándékokra szánt összeg fejenként átlagosan 16 000 Ft körül mozog. A 30 éven aluliak, és az alacsonyabb iskolai végzettséggel rendelkezők szerényebb ünnepet terveznek, nagyjából 14 000 Ft körüli költéssel. A diplomások tervezett költsége 20 000 Ft, majdnem egynegyedük (22%) pedig 30 000 Ft-nál többet fog költeni.

A kutatás eredményei alátámasztják azt az általános vélekedést, hogy az ünnepi beszerzéseket jellemzően a nők intézik sőt, csaknem minden negyedik férfi állítja, hogy egyáltalán nem vásárol karácsonyra.

A gyermekjátékot vásárlók csaknem fele bevallásuk szerint hipermarketekben, a nagybevásárlások alkalmával veszi meg a karácsonyfa alá szánt játékokat, ezután következnek a nagy játékáruházak (23%), míg a kisebb játékboltokat mindössze a lakosság 7% választja. Folyamatosan nő az interneten vásárlók száma is; országos szinten a lakosság 18 százaléka, a Budapesten minden negyedik ember online szerzi be a gyerekek ajándékát.

Gyaraki József, Magyarország legnagyobb játékáruház láncának, a REGIO JÁTÉK ügyvezetője szerint a hipermarketekben, élelmiszervásárlás közben összeválogatott játékoknál fennáll a veszély, hogy nem a gyerekek korához és adottságaihoz legjobban illő ajándékokat választják a szülők. "Egy játékkereskedésben szakértő segítségre számíthatunk, könnyebben találunk olyan játékot, amivel a gyermekek valóban tudnak játszani, jó esetben különböző készségeit is fejleszti. Meggyőződésem, hogy a helyes ajándék kiválasztására szánt idő minden szülő számára megtérül" - indokolta állítását a közel 25 éves játékkereskedelmi tapasztalattal rendelkező szakember.

Az adatok az NRC 2014 októberében, a 18?59 éves hazai lakosság körében készült többszörösen rétegzett online kérdőíves felméréséből származnak, 1200 fős reprezentatív adatfelvétellel.

MarketingInfo

marketinginfo