Magyar English

A játékos

- Sajtómegjelenések, Print

A játékos piacesprofit_logo


Lépésről lépésre vált naggyá a REGIO, miközben az elmúlt 25 évben folyamatosan hullottak ki mellőle a versenytársak. Gyaraki József alapító tulajdonos a sikert azzal magyarázza, hogy százszázalékosan a játéküzletre koncentrált. Figyelte a piaci mozgásokat, igényeket, és a rengeteg összegyűjtött információt azonnal hasznosította. Méghozzá jól, és mindig tisztességesen. Úgy tevékenykedtek, hogy ami nekik nem esne jól, azt soha nem tették meg másokkal szemben sem.

Amikor a kilencvenes évek derekán egyre többen kezdtek játék-kiskereskedelemmel foglalkozni, majd megjelentek a multinacionális nagyvállalatok, és a kínai olcsó játékok, sokan feladták a versenytársak közül. A REGIO nem. Mire bejött a plázadivat, a REGIO Játék már kellően tőkeerős volt, hogy ott is üzletet nyisson, és kiszolgálja azokat, akik ezt az újfajta vásárlási élményt keresték. - Mi vezettük be először a magyar játékpiacra a vonalkódot, hogy követni tudjuk a termékek útját. Ez a kereskedőknek is versenyelőnyt jelentett. A hatékonyabb üzlet érdekében a beszerzést, raktározást, szállítást, humánerő-kiválasztást is központilag végeztük már az elején is. A saját fejlesztésű vállalatirányítási szoftverünk pedig már akkor elkészült, amikor a legtöbb kisvállalkozás számára ez megfizethetetlen volt. Segítségével folyamatosan javult a működési hatékonyság, követni tudtuk a vállalkozás növekedését. A legjobbat akartuk nyújtani szakmailag, soha nem a konkurenciát lestük. Az üzleti és piaci érdekeket követtük, és a saját meggyőződésünk szerint haladtunk - mondja Gyaraki József.

Ma több mint tízszázalékos piaci részesedéssel a REGIO Játék a legnagyobb magyarországi játékkereskedelmi lánc. Fejlődése során nem voltak sem óriási sikerek, sem hatalmas bukások. A válság éveiben is kis lépésekkel, töretlenül haladt előre. A fejlesztés, a minőségi szolgáltatás, az etikus viselkedés és a biztonságra való törekvés jellemezte mindig a céget. Csak annyi hitelt vettek fel, amit még a legrosszabb üzletmenettel is visszafizethetőnek ítéltek. Gyaraki József tudatosan nem aprózta el az idejét és energiáját azzal, hogy egyszerre több egymástól eltérő szakmában fejleszt, csak a játékra koncentrált minden idegszálával. Ezen a területen gyűjtötte az információkat, figyelte a trendeket, amelyekre azonnal reagált.

Nem mondhattam egyetlen kapcsolódó szakterületre sem, hogy nem értek hozzá. Rá kellett látnom, és megtanulnom a jogszabályokat, a gyártáshoz és forgalmazáshoz tartozó fogyasztóvédelmi rendelkezéseket, az adóváltozásokat. Nyitott voltam az információtechnológiai újdonságokra. A kereskedelemhez kapcsolódó bármilyen típusú tudásra fogékonynak kellett lennem. A vállalkozás állandó tanulás. A céget mindennap meg kell érteni, hogy ha hiba van, ki tudjuk igazítani azonnal. Egy bizonyos hibaszám felett ugyanis selejtessé válik a vállalkozás tevékenysége. Ezt mindig sikerült elkerülni. Amíg van ereje egy vállalkozásnak kijavítani a hibát vagy a veszélyeket elkerülni, addig életképes.

Gyaraki József alapító tulajdonos


"1957-ben születtem, a tanulmányaimat a pécsi műszaki főiskolán fejeztem be építőmérnökként. Abban az időben csak párttagok kaptak vezető beosztást. Mivel nem voltam az, már 1980-tól magánkereskedőként dolgoztam a rendszerváltásig. 1982-ben nyitottam meg az első szerződéses játékboltot. 1990-ben, amikor már nem volt tiltva a magánembereknek a nagykereskedelmi tevékenység, és az alkalmazotti létszám sem volt többé kötött, megalapítottuk két rokonommal a REGIO Kft.-t. 2005-ben került száz százalékban szűk családi tulajdonba a kft. A megalapításkor tudtuk, hogy nehéz az árubeszerzés itthon és külföldön, és a korábbi állami cég, a Triál már nem tudja ellátni a szerepét. Akkor sok piaci rés volt számtalan szakterületen, de mi a játékra koncentráltunk, annak ellenére, hogy ma is csak mindössze 40 milliárd forintos piacról van szó Magyarországon. Nagykereskedelemmel foglalkoztunk, majd importtal is. Emellett mindig volt egy-két kiskereskedelmi boltunk. Miután lezajlott a korábbi kereskedelmi vállalkozások tönkremenési hulláma, láncolatunk kiépítésével átvettük a szerepüket. Ahogy nőtt a vállalkozás, bővültek a feladatok, és egyes területeket másokra kellett bíznom. Azt vallom, ha valaki hetven százalékig megtanulta, amit ahhoz a pozícióhoz tudnia kell, el lehet engedni a kezét, a harminc százalékot majd hozzátanulja a gyakorlatban. Lassan a generációváltás előtt állunk. Ma már mindkét gyerekem a cégben dolgozik. Az egyik fiam az online- és offline marketingtevékenységet irányítja, a másik jelenleg területi vezetői feladatokat lát el."

Piac&Profit

Piac&Profit